English

تدارک ۳۰۰ برنامه به مناسبت دهه فجر توسط بسیج دزفول

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای آحاد مردم تاکید کرد و گفت: بسیج دزفول ۳۰۰ عنوان برنامه به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار می‌کند.

تدارک ۳۰۰ برنامه به مناسبت دهه فجر توسط بسیج دزفول

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سرهنگ بهروز حکمت پور روز دوشنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه فجر در سالن جلسات فرمانداری ویژه دزفول افزود: برنامه‌های فرهنگی هنری، میز خدمت، گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی و تور رسانه محورهای اساسی برنامه‌های دهه فجر در دزفول هستند که باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شوند.

وی اجرای ۴۹ طرح در عرصه اقتصاد مقاومتی از جمله پرورش بلدرچین، سبزی خردکنی، ادویه جات و عرقیات را یادآور شد و ادامه داد: اهدای کمک‌های مومنانه، اردوهای جهادی به مناطق مختلف دزفول، برگزاری ۱۵ یادواره خانگی و شهدا، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، اجرای آیین نمادین ورود امام خمینی (ره) در پایگاه چهارم شکاری همراه با رژه موتوری از جمله برنامه های بسیج در دهه مبارک فجر هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول نواختن زنگ انقلاب، برپایی میزخدمت، ویزیت رایگان پزشکی در مناطق محروم، برگزاری نشست‌های بصیرتی و جهاد تبیین در مدارس و مساجد و جشنواره مسابقات ورزشی اسب سواری، والیبال و فوتبال را از دیگر برنامه های دهه فجر عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقات بومی محلی، اعزام بسیجیان به اردوی راهیان نور و اجرای سرودهای پاتوقی از دیگر برنامه های این دهه هستند.

وی افزود: مسابقات انس با قرآن، ایستگاه‌های صلواتی با اهدای پرچم، پیاده روی خانوادگی، نمایشگاه، همایش دوچرخه سواری، مسابقات نقاشی و روزنامه دیواری، نشست سران طوایف در سه روستا، نورافشانی ، نذر خون و رزمایش گشت‌های رضوی با حضور بسیجیان از دیگر برنامههای بسیج دزفول به مناسبت دهه فجر می‌باشند.

سرهنگ حکمت پور خواستار بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی، آبفا، بخشداران و کمیته امداد شد و اظهار کرد: میز خدمت باید به منظور امیدوار کردن مردم در سطح جامعه و مساجد برپا شود.

وی با اشاره به هوشیاری مردم دزفول در جریان اغتشاشات اخیر هوشیار گفت: بازگویی دستاوردهای انقلاب برای رفع شبهات مردم ضروری است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز با تاکید بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی سال‌های قبل امکان برگزاری تجمع فراهم نبود.

علی قلطاغ ساز افزود: با توجه به اغتشاشات اخیر و توطئه‌های دشمن ضروری است برنامه‌های امسال دهه مبارک فجر با شکوه هرچه تمام تر برگزار شوند.

وی از مسوولان ادارات خواست برنامه‌هایی برای پرسنل تدارک ببینند و رشادت‌ها و افتخارآفرینی مردم در سال ۵۷ را یادآوری کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول بر ضرورت آذین بندی و ارائه گزارش تصویری و کتبی به دبیرخانه ستاد دهه فجر در اداره ارشاد تاکید کرد و گفت: ورود راهیان نور و میهمانان نوروزی نیز در پیش است که انتظار می‌رود برنامه ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

وی افزود: افتتاح طرح‌های عمرانی، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری جشن‌‍های انقلاب و اجرای برنامه‌های فرهنگی محورهای برنامه‌های دهه فجر هستند.

تدارک ۴۴ برنامه توسط آموزش و پرورش دزفول برای دهه فجر

مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز درخصوص برنامه های دهه فجر در مدارس گفت: ۴۴ برنامه به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب در حوزه آموزش و پرورش دزفول تدارک دیده شده است.

امیر ظاهر طحان افزود: مهمترین این برنامه‌ها برگزاری مسابقات همخوانی قرآن و مدیحه سرایی کشوری است که برای نخستین بار از ۱۳ تا ۲۰ بهمن ماه به میزبانی دزفول برگزار می‌شود.

وی مهیا کردن تمام مدارس، آذین بندی و جشن دهه فجر، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی و تجلیل از مقام آوران و فرهنگیان نخبه را از برنامه های آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: به همین مناسبت نمایشگاه شهدا و دستاوردهای انقلاب برپا و با فجرآفرینان و فرهنگیان بیمار دیدار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش دزفول بهره برداری از طرح های عمرانی را از دیگر برنامه های دهه فجر عنوان کرد و گفت: کانون‌های ورزشی، تربیتی و دارالقرآن نیز برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت دهه فجر خواهند داشت.

مجتبی ظفری رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دزفول نیز گفت: با توجه به اینکه جامعه کارگری نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشته‌اند برنامه‌هایی برای جامعه کارگران از جمله افتتاحیه طرح‌های تعاونی، دیدار با خانواده شهدای کارگر، مسابقات شنا و تیراندازی در نظر گرفته شده است.

محمدحسن جولا رییس بنیاد شهید و امورایثارگران دزفول نیز اظهار کرد: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب، مسابقه رالی جانبازان استان خوزستان و نصب تصاویر شهدای انقلاب در سطح شهر از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای دهه فجر امسال است.

مسعود رحیمی رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) دزفول نیز گفت: اهدای ۲۳ دستگاه منبع آب، ۶۵ دستگاه آبگرم کن و ۸۰ دستگاه بخاری و برگزاری مسابقات کتابخوانی و ورزشی از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای دهه فجر در دزفول است.

جشن انقلاب به مدت ۱۰ شب در دزفول برگزار می‌شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول نیز با بیان اینکه جشن انقلاب به مدت ۱۰ شب در این شهرستان برگزار می‌شود، بیان کرد: از ظرفیت هنرمندان شهرستان برای این جشن‌ها استفاده می‌شود.

علیرضا چرخابی با تاکید بر لزوم استفاده از فضای مجازی برای بیان دستاوردها افزود: ویژه برنامه‌های هنری برای مردم در نظر گرفته شده است تا مردم با مقایسه عملکردها قبل و بعد از انقلاب آشنا شوند.

وی برگزاری نشست‌های خبری و جنگ‌های شادی، اجرای نمایش و اکران فیلم شهر ایستاده و اکران مستندی ۸۰ دقیقه ای در مورد دزفول در مجتمع فرهنگی را از برنامه های دهه فجر اعلام کرد و ادامه داد: اجرای موسیقی سنتی، برگزاری نشست‌های ادبی، فرهنگی و هنری با معرفی چهره‌های جوان، نمایشگاه عکاسی و نقاشی از دیگر برنامه‌های دهه فجر هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با بیان اینکه ۱۴۵ کانون فرهنگی هنری در دزفول فعال است که ۷۵ کانون از این تعداد در شهرهای تابعه هستند، گفت: برگزاری نشست‌های بصیرتی درخصوص سواد رسانه ای در سطح شهرستان دزفول ضروری است.

وی با دعوت از رسانه‌ها و بازدید میدانی برای انتشار عملکرد و دستاوردهای انقلاب افزود: شورای اطلاع‌رسانی دولت از ابتدای امسال در استان خوزستان با ریاست استاندار تشکیل شده که قرار است با ریاست فرماندار و دبیری ارشاد در دزفول نیز تشکیل شود.

فریدون جعفریانفر مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: همزمان با دهه فجر، مرکز خدمات جامع سلامت شهدای شهیون و خیبر افتتاح خواهند شد.

وی افزود: دیدار با ۲ خانواده شهید سلامت از دیگر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی دزفول به مناسبت دهه فجر است.

سعید گل گل رییس کانون پرورش فکری کودک و نوجوان دزفول نیز با اشاره به ویژه برنامه‌های دهه فجر برای کودکان و نوجوانان گفت: مسابقه در اوج بمان ایران من از برنامه های درنظر گرفته شده برای کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: با توجه به استفاده دانش آموزان از فضای مجازی در این دهه تلاش می‌شود کودکان با پیام رسان‌های ایرانی نیز آشنا شوند.

روح اله پرموز مدیر روابط عمومی شهرداری دزفول نیز به تشریح برنامه های دهه فجر پرداخت و گفت: فضاسازی سطح شهر، برگزاری چند جشن محله محور با همکاری بسیج همراه با برگزاری مسابقه و نورافشانی شب ۲۲ بهمن از جمله برنامه‌های شهرداری به مناسبت دهه فجر است.

نورافشانی در سه بقعه دزفول به مناسبت دهه فجر

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دزفول گفت: همزمان با دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، جشن و نورافشانی در سه بقعه سبزقبا، محمد ابن جعفر و رودبند برگزار می‌شود.

مصطفی عباسی نژاد افزود: تلاش بر این است موزه سبزقبا نیز به همین مناسبت افتتاح شود.

فریدون شادفر معاون اداره ورزش و جوانان دزفول نیز به مقایسه مکان‌‍های ورزشی دزفول قبل از انقلاب و اکنون پرداخت و بیان کرد: قبل از انقلاب ۱۰ رشته ورزشی در دزفول فعال بود که اکنون تعداد رشته‌های فعال به ۵۲ رشته رسیده است.

وی افزود: پیش از انقلاب فقط سه چمن و ۲ سالن ورزشی در دزفول فعال بود که اکنون این تعداد به ۷۴ مکان ورزشی رسیده است.

حجت الاسلام محمدتقی عبدالهی نماینده مدیریت جهاد کشاورزی دزفول نیز در این نشست بر ضرورت نمایان کردن دستاوردهای انقلاب تاکید کرد و گفت: مردم انتظارات زیادی دارند که باید به آنها رسیدگی شود.

وی به محرومیت روستاهای دزفول قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: روستاهای زیادی از کمترین امکانات اولیه بی بهره بودند که باید در این خصوص اطلاع‌رسانی شود.

دبیر ستاد هماهنگی برنامه‌های دهه فجر دزفول نیز گفت: باید به دغدغه های معیشتی مردم نیز پرداخته و محتواهای جدید تولید شود.

امین یزدان‌راد افزود: خنثی سازی عملیات روانی دشمن، امیدآفرینی به جامعه و حفظ امنیت روانی جامعه باید در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت کیفی گرایی و محتوای هنری و استفاده از فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های دهه فجر اظهار کرد: مسوولان باید نسبت به دغدغه‌ها و مشکلات مردم پاسخگو باشند.

مرتضی جودی فر بخشدار بخش مرکزی دزفول نیز گفت: مسوولان دزفول به برگزاری برنامه هایی در سطح دزفول اکتفا می‌کنند و توجهی به شهرهای تابعه و روستاها ندارند.

وی افزود: میز خدمت باید با حضور مسوولان شهرستان در بخش مرکزی و روستاها برگزار و همه مسوولان پاسخگوی مطالبات مردمی باشند.

بخشدار مرکزی دزفول خواستار حضور و همراهی بیشتر مسوولان در برنامه های فرهنگی ویژه دهه فجر در بخش مرکزی دزفول شد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه