English

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی:

هنر گرافیک صریح ترین و به روزترین زبان‌ تاثیر گذار در انتقال مفاهیم است

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی ( آیه ) گفت: زبان گرافیک و پوستر یکی از صریح ترین، سریع ترین و به روزترین زبان‌هایی است که ما می‌توانیم اتفاقات پیرامون را از طریق آن به مخاطب انتقال داد.

هنر گرافیک صریح ترین و به روزترین زبان‌ تاثیر گذار در انتقال مفاهیم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مجتبی مجلسی در حاشیه برگزاری رویداد ملی هنری شهید اردهال کاشان  با تاکید بر جذابیت، ارتباط سریع و تولید محصول به سرعت  هنر گرافیک افزود: خیلی از مدیوم‌ها برای رسیدن به خروجی  و تولید محصول زمان زیادی را مصرف می‌کنند اما گرافیک زبان سریع الانتقال در خروجی اثر تولیدی است.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات افراد خیلی ساده از وقوع بعضی اتفاقات فرهنگی عبور می‌کنند و از چرایی و علت آن اتفاق و رویداد خبر ندارند اظهار کرد: گرافیک می‌تواند نقش خیلی خوبی در انتقال مفهوم ایفا کند به عنوان نمونه موضوع امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) و مشهد اردهال اتفاق فوق العاده مهم و پر پتانسیل برای کاشان است که مخاطب بیرون از کاشان فقط از مناسک قالیشویان آن اطلاعاتی دارد اما از چرایی برگزاری آن و شخصیت حضرت خبر ندارد و تصورش وقوع یک اتفاق آیینی نه مراسم مذهبی در تاریخ شمسی است.

به گفته وی، این زبان گرافیک است که می‌تواند رویداد قالیشویان و شخصت امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) را  برای مخاطب مفهوم سازی و تبیین کند.

این طراح گرافیک اصفهانی و مدیر هنری با اشاره به برگزاری کارگاه دو روزه رویداد هنری شهید اردهال در کاشان تصریح کرد: مفاهیم بصری تولید شده در این رویداد می‌تواند برای مخاطب به نحو مطلوب، گویا و در عین حال جذاب، رویداد قالیشویان و شخصیت امامزاده را از طریق  المان‌های(نشان‌های) تصویری و نوشتاری معرفی کند

مجلسی اظهار امیدواری کرد: شناسایی شخصیت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) با عنایت و توجه حضرت به هنرمندان شرکت کننده در رویداد هنری شهید اردهال به عنوان  خادمان فرهنگی علاوه بر وقوع اتفاق فرهنگی پر برکت، دستاورد هنری آن نیز در فضای شهرستانی و ملی و رسانه‌ای برای شناسایی آن حضرت، کاشان و مناسک قالیشویان موثر واقع شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه برگزاری رویداد ملی هنری شهید اردهال در کاشان  اتفاق خوبی برای آموزش وارتقاء سطح برای هنرمندان خوب کاشانی با پتانسیل بسیار خوب و قابل توجه آنها است یادآور شد: آموزش، انسجام و تمرکز آنها در یک مکان و در کنار هم نیز علاوه بر ایجاد هم افزایی، کسب تجربه،  آشنایی با یکدیگر و به روز شدن آنها اتفاقات خوبی را در کاشان رقم خواهد زد.

به گفته وی، تلاش آنها در کارگاه رویداد هنری شهید اردهال علاوه بر ارائه تکنیک‌های ایده پردازی به‌ویژه در حوزه کارهای مذهبی برای هنرمندان با کار عملی و مثالهای عینی با زبان غیر مستقیم هنر است.

مدیر هنری گروه فرهنگی هنری مسک، احتمال نبود برقراری ارتباط مخاطب از لحاظ محتوایی با اثر و امکان تاثیر گذاری  اثر بر افراد یا مخاطبین را از لحاظ فرمی(شکلی) تاکید و اضافه کرد: هدف از خلق اثر گرافیکی و طراحی گرافیک(گرافیک دیزاین) همین ارتباط و تاثیرگذاری فرمی و شکل با مخاطب است چرا که مخاطب از پذیرش اطلاعات و داده‌های فراوان خسته شده است و به آن داده ها در موضوع توجه نمی‌کند.

وی، برگزاری رویداد هنری ملی شهید اردهال را به همت حوزه هنری کاشان با این سطح کمیت و کیفیت، اتفاق بسیار مبارک در شناسایی ظرفیت‌های مختلف گرافیک و شبکه سازی هنرمندان آن کاشان علاوه بر آموزش و ارتقا سطح هنرمندان آن تاکید کرد و گفت: این پتانسیل سرمایه کاشان است که در واقع وی پیشنهاد می‌کند تا بقیه ارگان‌ها و سازمان‌های شهرستان نیز از این ظرفیت و امکانات برای وقوع  رویدادهای جدید و بهتر استقبال کنند.

 مجلسی با تاکید بر حضور وی در مراکز استان و شهرستان‌های زیادی در سطح کشور برای شرکت در رویداد هنری گرافیک گفت: کاشان نیز پتانسیل‌های خوبی دارد به‌ویژه اگر این رویداد ها ادامه پیدا کند به طور یقین منجر به خلق ایده‌ها و اتفاقات خوبی خواهد شد.

  نخستین دوره رویداد ملی شهید اردهال به همت حوزه هنری کاشان و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کاشان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، موکب علی ابن باقر علیه السلام و دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به مدت سه روز در روزهای از ۲۰ تا ۲۲ دیماه در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در حال برگزاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه