English

مدیر جهاد کشاورزی بابل:

مگس میوه در ۲۶۱ هکتار باغ بابل ردیابی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از ردیابی و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای در 261 هکتار از باغ های این شهرستان خبر داد.

مگس میوه در 261 هکتار باغ بابل ردیابی شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محسن علی گل زاده مدیر جهاد کشاورزی بابل با بیان اینکه مگس میوه یکی از آفات مهم اکثر درختان میوه است و از کیفیت محصول تا حدی زیادی می‌کاهد، اظهار داشت: آذر ماه امسال آفت مگس میوه مدیترانه ای در 261 هکتار از باغات شهرستان بابل ردیابی شد.

وی ادامه داد: با فعال سازی 9 ایستگاه پیش آگاهی در حوزه مراکز 9 گانه جهاد کشاورزی این شهرستان، نصب 29 تله جلب کننده حاوی تله فرمونی به همراه کارت زرد، تله جلب کننده غذایی( بیولور )، تله سراتراپ و سراتینکس 517 عدد مگس میوه در این شهرستان شکار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل درباره مدیریت تلفیقی با این آفت، گفت: مبارزه زراعی با مگس میوه مدیترانه ای در 4 هکتار، شکار انبوه در 6 هکتار، کاور اسپری در 23.5 هکتار، طعمه پاشی در 12 هکتار و جمع آوری و دفن 6 کیلو گرم میوه آلوده از باغ های این شهرستان انجام شد.

وی با اشاره به حضور مستمر کارشناسان پیش آگاهی و شبکه مراقبت در عرصه باغات برای ردیابی، اطلاع رسانی، هدایت و راهنمایی باغداران برای به کارگیری اصول فنی مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای، افزود: ماه گذشته 141 مورد آموزش انفرادی، یک مورد آموزش گروهی با حضور 8 بهره بردار، 18 جلسه کمیته فنی، 9 بازدید میدانی انجام و 4 اطلاعیه توزیع شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه