English

سرشماری حیات وحش پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان اجرا شد

برنامه سرشماری جمعیت علف خواران شاخص پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان در سال ۱۴۰۱ اجرا شد.

سرشماری حیات وحش پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان اجرا شد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان با قدمت دیرینه حفاظت و برخورداری از جمعیت های متنوع حیات وحش، از جمله مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان است که با همت و تلاش شبانه روزی محیط بانان و مسئولین این منطقه حفاظت می شود. 

علف خواران این پارک که به عنوان گونه های پرچم، شاخصی جهت سنجش سلامت زیستگاه های منطقه، مورد توجه هستند که با برآورد جمعیت آن ها، می توان میزان کیفیت زیستگاه و پایداری جمعیت های حیات وحش را تعیین کرد. برنامه ریزی برای حفاظت و مدیریت این مناطق، با دانستن تعداد زیستمندان آن به صورت علمی تر و اصولی تر پیش خواهد رفت.

 همچنین طی اجرای سرشماری، علاوه بر برآورد جمعیت حیات وحش، مشکلات موجود نیز شناسایی می شود که با انجام اقدام های مدیریتی، حفاظت منطقه بهبود پیدا خواهد کرد. از این رو فرآیند سرشماری بر اساس اصول و ضوابط خاص مشخص شده صورت می گیرد. از جمله این ضوابط می توان به ثبت گونه های مختلف حیات وحش در قالب جمعیت های جداگانه، ذکر جنسیت و سن حیوان اشاره کرد.

 این سرشماری به صورت هدف مند و با کمک محیط بانان مناطق مختلف، همیاران و علاقمندان به محیط زیست، کارشناسان و مسئولین حفاظت محیط زیست استان در قالب ۱۶ گروه جداگانه در ۱۸ مسیر تعیین شده شامل مسیر دشتی و کوهستانی مورخ ۱۰ آذرماه ۱۴۰۱ اجرا شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه