English

یک استاد گرافیست مطرح کرد؛

طراحی شیوه های گرافیستی نوین در بیان موضوعات اجتماعی است

​گرافیست و استاد رویداد «برای ایران» گفت: باید به فکر شیوه های گرافیستی نوین در بیان موضوعات اجتماعی باشیم چراکه ما وارد عصری می شویم که همه چیز در حال تغییر است و ما نیز باید این چابکی را داشته باشیم که قالبهای خود را مطابق با نیاز روز جامعه تغییر دهیم.

طراحی شیوه های گرافیستی نوین در بیان موضوعات اجتماعی است

علی حیاتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، در ارتباط با رویداد «برای ایران» اظهار کرد:‌ موضوعات مربوط به این رویداد بسیار خاص است و بر این اساس راهبری و هدایت ایده ها به سمت شکل گیری طرح، توسط اساتید و با ارتباط خوب آنها با بچه ها شکل می گیرد.

وی افزود: سعی ما بر این بوده است که در زمان انتخاب موضوعات، با توضیح درست درباره آنها این هدایت انجام شود که البته کافی نیست چراکه زمانی که یک موضوع اجتماعی با رویکرد سیاسی قرار است به شکل گرافیکی طرح زده شود، کار بسیار سخت می شود و نیازمند هدایت اساتید و مربیان محتوایی است.

گرافیست و یکی از استاید رویداد «برای ایران» با بیان اینکه برای اولین بار است که در یک رویداد، این تعداد از اساتید محتوایی حضور دارند تا به هنرمندان در کار خود کمک کنند، تاکید کرد: البته باید به این نکته دقت کنیم که ایده های موج اول چندان خلاقانه نیست، شاید  حتی تکراری و ساده باشد اما در موج های بعدی ایده پردازی های خلاقانه به تدریج شکل می گیرد، البته در همین مدت کوتاه که از کارگاه‌های «برای ایران» می گذرد نیز ایده های خلاقانه ای مشاهده کردیم و انتظار داریم تا در انتهای رویداد طرح های خوبی مشاهده کنیم.

حیاتی با اشاره به اینکه باید به فکر شیوه های گرافیستی نوین در بیان موضوعات اجتماعی باشیم، تصریح کرد: ما وارد عصری می شویم که همه چیز در حال تغییر است و ما نیز باید این چابکی را داشته باشیم که قالبهای خود را تغییر دهیم که بخشی از آن در این کارگاه ها نیز رخ داده است، اینکه حاضر شدیم در کارگاهی که بخشی از آن پوستر بوده است، کلیشه دیواری طراحی و به شعارنویسی روی دیوار فکر کنیم در حالیکه قالب مرسوم این کارگاه ها نیست، امیدوارکننده و نشان از انعطاف است.

وی با اشاره به اینکه اگر هدف ما این است که در جامعه جدید و حتی نسلهای آینده اثر گذار باشیم، باید منعطف تر عمل کنیم، گفت: برخی سخنان را حتی با زبان هنر شاید نتوان بیان کرد بلکه باید با مهربانی، هدیه و روشهای دیگر با نسل نوجوان جدید ارتباط برقرار کرد اما هنوز پوستر، بیلبورد واین قالبها نیز اثرات مناسبی دارد.

گرافیست و استاد رویداد برای ایران ابراز کرد: مهم ترین خروجی و محصول این کارگاه، از دیدگاه من خود این کارگاه است، نشستن این تعداد هنرمند از این همه شهر و استان در کنار یکدیگر در یک پروژه سیاسی اجتماعی، صحبت با یکدیگر و به اشتراک گذاری نظرات، مهم ترین تاثیری است که می توان برای یک کارگاه تلقی کرد که شاید حتی مهم تر از تاثیرگذاری خود آثار است.

وی در ارتباط با درصد انتخاب موضوع توسط هنرمندان حاضر در کارگاه نیز گفت: تقریبا انتخاب محورها در میان دوستان به شکل مساوی بوده است اما در جلسه انتخاب رویکرد و موضوع، کارهایی که دعوت وحدت بخش  بوده و  دعوت به آرامش کند، بیشتر مورد انتخاب بوده است که طبیعتا انسان بیشتر چنین موضوعی را می پسندد.

حیاتی گفت: این آثار برخی به شکل پوستر یا بیلبوردهای شخصی درآمده و برخی در فضای مجازی یا کلیشه های دیواری بسته به سلیقه، توانایی و تخصص هنرمندان حاضر در این رویداد استفاده خواهد شد.

به گزارش موج؛ کارگاه ملی طراحی، اکران شهری و پوستر با دستمایه گرافیک و کارتون «برای ایران» از روز چهارشنبه 18 آبان لغایت روز جمعه 20 آبان ماه درعمارت سعدی حوزه هنری استان اصفهان با حضور ۱۵۰ هنرمند از سراسر کشور برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه