English

مشاور امور فرهنگی وزیر امور خارجه:

گردشگری محوری مهم در دیپلماسی عمومی است

مشاور امور فرهنگی وزیر امور خارجه گفت: جایگاه و نقش صنعت گردشگری در جهان امروز به‌عنوان یکی از راهکارهای ارتقاء تأثیرگذاری فرهنگی، توان‌افزایی و توسعه اقتصادی مطرح است.

گردشگری محوری مهم در دیپلماسی عمومی است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم امرودی مشاور امور فرهنگی وزیر امور خارجه در سومین مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورای شهر در ساری با بیان اینکه گردشگری محوری مهم در دیپلماسی عمومی است، اظهار داشت: جایگاه و نقش صنعت گردشگری در جهان امروز به‌عنوان یکی از راهکارهای ارتقاء تأثیرگذاری فرهنگی، توان‌افزایی و توسعه اقتصادی مطرح است.

وی ادامه داد: اگر مسئولان استانی بتوانند از مسئله گردشگری استفاده درست کنند درآمد آن استان را از همه مقوله‌ها بی‌نیاز می‌کنند.

مشاور امور فرهنگی وزیر امور خارجه به ظرفیت‌های صنعت گردشگری در استان مازندران به‌ویژه مرکز استان اشاره کرد و گفت: از همین بستر می‌توان برای توسعه صنعت گردشگری و دستیابی به عواید فرهنگی و اقتصادی آن بهترین بهره گرفت.

وی امنیت را مهم‌‌ترین مؤلفه گردشگری برشمرد و افزود: امنیت ذهنی نیز از خود امنیت مهم‌تر است؛ صنعت توریسم زمانی موفق عمل می‌کند که امنیت ذهنی نیز وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام امرودی، امنیت اخلاقی، امنیت سلامت و امنیت اقتصادی را از دیگر شاخصه‌های مهم صنعت گردشگری برشمرد و ادامه داد: شهری که مستعد گردشگری است باید همه امکانات برای گردشگر را فراهم کند.

وی، اطلاع‌رسانی دقیق و بهنگام در حوزه جذب گردشگر و رفع چالش‌های این عرصه را از ضروریات دانست و تصریح کرد: توانمندسازی و مهارت‌آموزی کارشناسان حوزه گردشگری در رونق این صنعت تأثیر بسزایی دارد.

مشاور امور فرهنگی وزیر امور خارجه بیان داشت: در چنین همایش‌هایی می‌توان با تبادل‌نظر به راهکارهای مهم در جهت جذب توریسم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های چشمگیر و پرجاذبه گردشگری برای پیشرفت و توسعه شهر استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه