English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

خسارت ۲۵ میلیارد تومانی آشوبگران به اموال عمومی تبریز/ اعتراف اغتشاشگران و اظهار ندامت از آشوب‌های اخیر

طی ناآرامی ها و آشوب های اخیر در سطح شهر تبریز ۲۵ میلیارد تومان به اموال عمومی و خدماتی شهری آسیب وارد شده است، این خسارات را چه کسی باید پرداخت کند؟

خسارت ۲۵ میلیارد تومانی آشوبگران به اموال عمومی تبریز/ اعتراف اغتشاشگران و اظهار ندامت از آشوب‌های اخیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، در هفته گذشته و به بهانه فوت مهسا امینی، آشوبگران و اغتشاشگران اقدام به تخریب اموال عمومی و هتک حرمت به مقدسات کردند.

در این تجمعات و اغتشاشات برخی اموال عمومی از جمله ایستگاه های اتوبوس و تابلوهای راهنمایی و رانندگی و برخی اماکن دولتی نظیر بانک تخریب و چند دستگاه خودروی دولتی و شخصی نیز به آتش کشیده شد.

پس از تجمعات اخیر در تبریز و به اغتشاش کشیدن این تجمات و خسارت به بیت المال و اموال مردم، تعدادی از این اغتشاشگران دستگیر شدند.

دستگیرشدگان که در تجمعات غیرقانونی تبریز دستگیر شده بودند به خسارت زدن به اموال مردمی و دولتی، اعتراف کردند و بر اشتباهات خود صحه گذاشتند.

حال سوال اینجاست که خسارات چند میلیاردی به شهری که بعد از دوره  کرونا و تحریم‌های ظالمانه با چالش‌های درآمدی مواجه بوده را چه کسی در این آشفتگی‌ها جبران می کند؟  آیا نباید این خسارت را آشوبگران و اخلاگران نظم عمومی این روزها پرداخت کنند؟

خسارت ۲۵ میلیارد تومانی آشوب های اخیر در تبریز

جعفر رزمی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: در اغتشاشات اخیر ۲۵ میلیارد تومان به اموال عمومی تبریز خسارت وارد کردند.

تبریز

وی با اشاره به اینکه در این ناآرامی‌ها ۲۲ مکان عمومی از جمله چهار شعبه بانک خسارت دید گفت: این اعتبار باید برای خدمت رسانی به مردم صرف می‌شد، اما اکنون برای تعمیر و بازسازی مکان‌های خسارت دیده باید هزینه شود.

وی ادامه داد: دشمنان ملت بیش از چندین دهه کشور را مورد تاخت و تار قرار داده و به دنبال بهانه‌ای برای ضربه زدن به انسجام ملی هستند، اما در این حادثه، شاهد شلاق رسانه‌ای شدید علیه کشور بودیم، شبکه‌های معاند با تمام قوا وارد صحنه شدند و امپراطوری رسانه غرب پشت ماجرا بود که می‌خواستند اعتراضات را تشدید کنند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در استان ما ۲ روز شاهد ناآرامی بودیم ادامه داد: در این ناآرامی‌ها یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی، هفت دستگاه خودرو دولتی و یک دستگاه خودرو شخصی توسط اغتشاشگران سوزانده شد.

رزمی با اشاره به خسارت‌های غیرمادی این حوادث خاطرنشان کرد: آشوبگران با حمله به عوامل انتظامی و امنیتی، موجب مجروح شدن ۵۸ نفر از آنان شدند و یک نفر از بسیجیان را به شهادت رساندند.

وی اظهار کرد: رسانه‌های غربی به دنبال دو قطبی سازی فضای جامعه هستند تا اتحاد کشور ما را زیر سوال ببرند. و دشمنان می‌خواهند فضا را تقابلی و ناامن کنند تا به اهداف خود برسند اما  مردم بصیر ایران تحت هدایت رهبر معظم انقلاب مثل همیشه از این توطئه هم سربلند بیرون آمدند.

شهردار تبریز علیه اغتشاش‌گران طرح دعاوی کند

حجت‌الاسلام رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در نامه‌ای به شهردار از وی خواست تا اقدامات مقتضی و متناسب قانونی در طرح دعاوی حقوقی مبنی بر مطالبه خسارات وارده به اموال عمومی علیه عاملان تخریب‌های صورت گرفته صورت گیرد.

آشوب

وی در نامه‌ای خطاب به یعقوب هوشیار از شهردار تبریز خواست تا اقدامات مقتضی و متناسب قانونی در طرح دعاوی حقوقی مبنی بر مطالبه خسارات وارده به اموال عمومی بر علیه عاملان تخریب‌های صورت گرفته صورت گیرد.

در نامه رئیس شورای اسلامی شهر تبریز آمده است: احتراما با عنایت به اقدامات شکل گرفته توسط برخی از افراد فرصت‌طلب و اغتشاش‌گر در جریانات خیابانی اخیر در شهر تبریز در آسیب‌رسانی به اموال عمومی تحت اداره شهرداری تبریز و توجه‌ها به وظیفه حضرتعالی مبنی بر لزوم صیانت از دارایی‌های تحت مدیریت آن مجموعه و پیشگیری از تضییع بیت‌المال و احقاق حقوق قانونی شهرداری تبریز و نظر به شناسایی و دستگیری عوامل موثر در ساماندهی اغتشاشات و تخریبگران اموال عمومی توسط دادسرای محترم عمومی و انقلاب تبریز، خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا اقدامات مقتضی و متناسب قانونی در طرح دعاوی حقوقی مبنی بر مطالبه خسارات وارده به اموال شهرداری تبریز بر علیه عاملان تخریب‌های صورت گرفته در اسرع وقت با پیگیری اداره‌کل حقوقی شهرداری تبریز صورت پذیرد تا زمینه جبران خسارات وارده به اموال عمومی تحت اداره شهرداری تبریز فراهم شود.

برگی در این نامه آورده است: به‌کارگیری و استفاده از ظرفیت‌های تأمینی مقرر در قوانین موضوعه به‌خصوص استفاده از ظرفیت تأمین خواسته برای جبران ضرر و زیان ناشی از جرائم مذکور، موجبات تسریع و اطمینان از نتیجه بخشی اقدامات حقوقی را فراهم خواهد نمود.  

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در این نامه از شهردار تبریز خواسته است تا در راستای بند ۱۷ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، گزارش اقدامات انجام یافته در این خصوص را جهت استحضار اعضای شورای اسلامی شهر تبریز ظرف مدت دو هفته آتی به صورت مکتوب به شورای اسلامی شهر تبریز گزارش کند.

طراحی اغتشاش، نقشه ایادی آمریکا و هم‌پیمانانش در داخل و خارج برای ضربه زدن به منافع ملی است

مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی نیز با صدور بیانیه ای در محکومیت اغتشاشات و آشوب های اخیر اعلام کرد: بار دیگر صحنه ای جدید از شرارت دشمنان ملت و انقلاب اسلامی با ایران سرافراز نمایان شد؛ طراحی ایجاد اغتشاش و آشوب و اعمال شوم و تروریستی به مانند حرکت گروهک منافقین در سال های آغازین انقلاب آنهم در زمانی که کشور در تلاش برای خروج از مشکلات اقتصادی نیاز مبرمی به همدلی و یکپارچگی دارد بخش بزرگی از نقشه ایادی آمریکا و هم‌پیمانانش در داخل و خارج برای ضربه زدن به منافع ملی است.

آشوب

در این بیانیه آمده است: این پروژه ضد امنیتی با سواستفاده از احساسات و عواطف پاک تعدادی از مردم و جوانان برای ایجاد التهاب و تجهیز همه جانبه عوامل گروهکی برای ایجاد آشوب، آتش زدن اموال عمومی و مردم، هتک حرمت زنان و بانوان، اهانت به مقدسات، حمله به مردم عادی و نیروهای انتظامی، بسیج و سایر نیروهای امنیت آفرین، آتش زدن، سینه دریدن، قتل و غارت و دهها اتفاق ناگوار دیگر که منجر به داغدار شدن خانواده هایی در این سرزمین شد، همه بخشی از نقشه شوم از پیش طراحی شده دشمنان برای این سرزمین بود که با حادثه ناگوار و تاسف برانگیز فوت خانم مهسا امینی بهانه ای مناسب برای پیاده سازی آن توسط دشمنان خونی این ملت فراهم گردید.

بیانیه حاکی است: ما نمایندگان مردم فهیم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از حضور شکوهمندانه و به موقع مردم شریف ایران و آذربایجان قهرمان در صحنه دفاع از نظام، اتفاقات دشمن شادکن اخیر را محکوم کرده و از هنجارشکنان و اغتشاشگران اعلام انزجار می کنیم و ضمن تسلیت به خانواده های حادثه دیده و شهدای چند روز اخیر بالاخص خانواده شهید بسیجی مظلوم حسین اجاقی، از نیروهای خدوم امنیت آفرین بسیج، سپاه، فراجا و سایر نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و سنگربانان نوامیس و اموال مردم بابت تلاش در ایجاد ثبات و آرامش قدردان هستیم.

در بیانیه اضافه شده است: پرواضح است مطالبه ما از دستگاه قضایی برخورد صریح و بی پرده با عاملان، آمران، محرکان و دروغ پراکنان در این اغتشاشات تلخ در هر سطحی می باشد. به مردم عزیزمان اطمینان می دهیم که درباره امنیت، ثبات، وحدت ملی و استیفای حقوق ملت با کسی تعارف نداریم و هرگونه مطالبه مردمی در زمینه های مذکور و نیز رفع دغدغه های ایشان درباره فوت خانم امینی را از طرق قانونی در مجلس با انصاف و دقت نظر پیگیری می کنیم.

بیانیه مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی حاکی است: لازم به یادآوری است با توجه به اولویت های مورد نظر رهبر حکیم انقلاب درباره وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم، حل این مسائل در راس توجه نمایندگان قرار دارد، امید است با تلاش های اخیر دولت محترم در زمینه دیپلماسی منطقه ای موثر، شاهد توفیقات همه جانبه.

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده اغتشاشگران

بابک محبوب علیلو دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز در رابطه با اتفاقات اخیر اظهار کرد: متأسفانه طی چند روزه گذشته عده‌ای آشوبگر به بهانه اعتراض به فوت خانم مهسا امینی اقدام به ایجاد آشوب و تعرض به اماکن مذهبی و کلام الله مجید کردند.

وی با اشاره به تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده اغتشاشگران در استان، ادامه داد: آلات و ادوات قتاله و تهدید کننده‌ای که آشوبگران به کار گرفته بودند، موجب ایجاد رعب و وحشت در جامعه شده و خاطر شهروندان را مکدر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز با اشاره به اینکه عده‌ای با هنجار شکنی در ملأ عام اقدام به کشف حجاب کردند، خاطرنشان کرد: این اقدام‌ها و رفتارها ضد امنیت عمومی و اجتماعی بوده و باید برخوردهای شدید و سنگین قضائی شود.

اعتراف اغتشاشگران و اظهار ندامت از آشوب‌های اخیر

سردار حسین عبدی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهار کرد:این آشوب‌ها همراه با تخریب و تعرض و آتش زدن اموال مردم و عمومی بود.

آشوب

وی با تاکید بر توطئه های استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی و جنگ شناختی بر افکار عمومی ادامه داد: به برکت تدین مردم و هدایت امامین انقلاب امروز امنیت ما هزاران کیلومتر خارج از مرز هم تامین می‌شود.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی بیان داشت: اعترافات بازداشتی های آشوب‌های اخیر نشان می دهد دشمن روی جنگ شناختی مردم برنامه دارد.

سردار عبدی با تاکید بر اینکه گروهک ضدانقلاب واقعیت را با دروغ عوض می‌کنند، گفت: در دانشگاه تبریز اتفاقی نیفتاده ولی دشمنان در شبکه های ماهواره ای و اینترنتی به مردم فراخوان می دهند.

وی تاکید کرد: دانشجویان فرزندان مردم هستند و باید تلاش کرد تا تحلیل های غلطی که دشمن به خورد جوانان می‌دهند را خنثی کنیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی به یک نمونه از اطلاعات غلط دشمنان به جوانان اشاره کرده و گفت: بین دستگیرشدگان افرادی بودند که کوکتل مولوتف همراه داشتند و آن فرد می گفت به ما گفته‌اند پلیس مستقیم به شما حمله می‌کند و ما با این سلاح از خود مراقبت می‌کردیم.

وی با اشاره به خویشتن‌داری پلیس در استان و حداقل برخورد با آشوبگران ابراز کرد: بیشترین ضربه و مصدوم متوجه پلیس و بسیج بود اما به دروغ،  می گفتند فلان دختر را پلیس کشته است ولی مادرش گفت که دختر من چند روز قبل ایست قلبی کرده است.

سردار عبدی در پایان قدردانی از حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید امنیت حسین اوجاقی و راهپیمایی محکومیت اغتشاشات گفت: با امنیت مردم معامله نخواهیم کرد و  اگر کسی تخطی از قوانین کند ما موظف به برخورد هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه