English

مراسم تجلیل از یاوران وقف و بقاع متبرکه کرمانشاه برگزار شد

طی مراسمی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از یاوران وقف و بقاع متبرکه کرمانشاه تجلیل به عمل آمد.

مراسم تجلیل از یاوران وقف و بقاع متبرکه کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه،مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در این مراسم گفت: در آستانه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید از محل سهم وقف کمک به دانش موقوفه ها؛ چهار هزار بسته دانش آموزی بین دانش آموزان استان توزیع شد.

حجت الاسلام محمد صالحی از کمک ۵۰۰ میلیون تومانی اوقاف به بیماران نیازمند استان خبر داد و افزود: اداره کل اوقاف استان کرمانشاه همچنین از محل وقف کمک به ترویج دین به زوار اربعین، حوزه های علمیه و طلاب دینی هزینه کرده است.

وی در ادامه خواستار ترویج فرهنگ وقف در جامعه همانند پیشینیان استان کرمانشاه شد که در کشور جایگاه برتر در امر وقف دارد.

حجت الاسلام صالحی در ادامه با اشاره به اینکه در شهر کرمانشاه اراضی ۶ دانگ و چهار دانگ اوقافی وجود دارد؛ خواستار پرداخت حق وقف از سوی مستاجران این اراضی وقفی شد و گفت: این دیِن دینی و شرعی است و اگر پرداخت نکنند برگردان آنها می ماند.

وی با اشاره به مناطق شهری ۲۲ بهمن، چقاگُلان، شاطر آباد، جعفرآباد و فدک شهر کرمانشاه گفت: بسیاری از ساکنان این مناطق نمی‌دانند به اوقاف بدهکار هستند وگرنه کرایه خودشان را پرداخت می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه خواستار اطلاع رسانی و آگاه سازی به مستاجران اراضی اوقافی شد که خدای نکرده فردا و پس فردایی مدیون و دیِن شرعی برگردن آنها نماند.

در پایان این مراسم از یاوران وقف و بقاع متبرکه استان کرمانشاه با حضور آیت الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه