English

غلامرضا نازپرور:

بیش از ۷۰ درصد ماشین آلات معادن خراسان رضوی فرسوده است

رییس خانه معدن خراسان رضوی بیان کرد: تولید ماشین آلات معدنی در کشور پاسخگوی نیاز معادن کشور نیست و فرسودگی ماشین آلات معدنی بسیار جدی و بحرانی بوده و ماشین آلات بیش از ۷۰ درصد معادن استان که معادن کوچک و متوسط به شمار می‌روند فرسوده است.

بیش از ۷۰ درصد ماشین آلات معادن خراسان رضوی فرسوده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلامرضا نازپرور رییس خانه معدن خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: فرسودگی ماشین آلات معدنی بسیار جدی و بحرانی است به طوری که بیش از ۷۰ درصد معادن استان فرسوده اند.

نازپرور اضافه کرد: تولید ماشین آلات معدنی در کشور پاسخگوی نیاز معادن کشور نیست. فرسودگی ماشین آلات معدنی بسیار جدی و بحرانی بوده و ماشین آلات بیش از ۷۰ درصد معادن استان که معادن کوچک و متوسط به شمار می‌روند فرسوده است و این ماشین آلات عمر متوسط ۲۵ سال دارند.

رییس خانه معدن خراسان رضوی تاکید کرد: کار در معدن استهلاک بالایی دارد و هزینه تعمیر و نگهداری این ماشین آلات بالا است و همچنین قطعات این ماشین آلات به سختی قابل تهیه بوده و درنتیجه این مسائل راندمان تولید را کاهش می‌دهد.

وی همچنین تصریح کرد: معادن بزرگ در استان و کشور بیشتر معادن دولتی هستند و سهامداران آن نیز سهامداران دولتی بوده و با ارتباطات خاص خود ماشین آلات را وارد می‌کنند، اما بخش خصوصی به سختی مجوز واردات را می‌گیرد.

نازپرور متذکر شد: تغییرات قوانین واردات ماشین آلات معدنی در ۷ تا ۸ ماه گذشته و ایجاد عوارض گمرکی حاکی از این است که واردات ماشین آلات معدنی جدی گرفته نشده است و اگر فکر اساسی نشود و سهولت کار صورت نگیرد حوزه معدن با چالش‌های بزرگتری مواجه خواهد شد.

وی یادآور شد: ظرفیت تولید ماشین آلات داخلی بسیار پایین بوده و برای واردات دستورالعمل‌هایی وجود دارد که مانع از واردات است و برای مثال برای واردات ماشین آلات معدنی عوارض گمرکی باید صفر باشد چه این ماشین آلات نو یا ۱۰ سال کارکرده باشد، البته ماشین آلات بسیار قدیمی هم نباید وارد شود.

نازپرور در خاتمه سخنان خود اظهار کرد: درخراسان رضوی تنها مونتاژکار چند نوع ماشین آلات معدنی فعالیت دارند که نیاز یک یا دو درصدی بهره برداران را تامین می‌کنند و بیش از ۵۰۰ محدوده معدنی فعال در خراسان رضوی موجود است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه