English

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان خبر داد؛

پیش بینی برداشت هزار و ۵۰۰ تن پسته از باغات اردستان/ صادرات ۹۵ درصد به خارج از استان و کشور

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان از پیش بینی برداشت هزار و ۵۰۰ تن محصول پسته از باغ‌های اردستان تا پایان مهر ماه سال جاری خبر داد.

پیش بینی برداشت هزار و ۵۰۰ تن پسته از باغات اردستان/ صادرات ۹۵ درصد به خارج از استان و کشور

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، اسحاق شفیعی با اشاره به افزایش سالانه ۴۰ هکتار به باغ‌های پسته شهرستان اردستان گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان مهرماه سال جاری هزار و ۵۰۰ تن محصول پسته از این باغ‌ها برداشت شود که ۹۵ درصد آن به خارج از استان و کشور صادر می‌شود

وی افزود: سه هزار هکتار باغ پسته، نیمی بارور و نیمی غیربارور، در این شهرستان وجود دارد و پیش بینی می‌شود تا پایان مهرماه سال جاری هزار و ۵۰۰ تن محصول پسته از این باغ‌ها برداشت شود که ۹۵ درصد آن به خارج از استان و کشور صادر می‌شود.

اسحاق شفیعی با بیان اینکه اقلیم گرم و خشک منطقه و خشکسالی کاشت درختان کم آب را در شهرستان اردستان اجتناب ناپذیر کرده، گفت: در ۸۰ درصد از باغ‌های پسته این شهرستان سامانه‌های نوین آبیاری به منظور استفاده بهینه از منابع آبی و افزایش راندمان آبیاری اجرا شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان با بیان اینکه ۸۰ درصد از محصول پسته اردستان فرآوری و درجه بندی می‌شود، بیان داشت: هنوز کمبود کارگاه‌های فرآوری و سوداگری دلالان از مشکلات پسته کاران این شهرستان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه