English

استاندار گیلان در مراسم آغاز سال تحصیلی:

معلمان در شکوفاسازی استعداد آینده‌سازان جامعه رسالت خطیر بر عهده دارند

استاندار گیلان به نقش مؤثر آموزش حضوری در میزان رقابت‌پذیری و کیفیت تحصیل دانش‌آموزان اشاره و گفت: معلمان در شکوفاسازی استعداد آینده‌سازان جامعه رسالت خطیری برعهده دارند.

معلمان در شکوفاسازی استعداد آینده‌سازان جامعه رسالت خطیر بر عهده دارند

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی استاندار گیلان صبح امروز (شنبه) در مراسم بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر، ایثار و مقاومت در دبستان ابتدایی پسرانه شاهد امام صادق (ع) رشت، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون مجاهدت‌های امام راحل (ره)، خون پاک شهدا، جانبازان و ایثارگران دانست و افزود: دانش آموزان، آینده سازان کشور هستند و برای تعالی آنان باید همه امکانات و تجهیزات را به کار گرفت. 

 عباسی به شرایط آموزش دانش‌آموزان طی دو سال اخیر اشاره و بیان کرد: به سبب شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامت دانش‌آموزان شاهد برگزاری کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و نیز آموزش مجازی بودیم که این شیوه سبک نوینی در حوزه علم آموزی بود. 

وی با اشاره به مزیت‌ها و ضعف‌های کلاس های غیرحضوری و آموزش مجازی خاطرنشان کرد: به یقین حضور دانش‌آموزان و معلمان در کلاس‌های درس و نیز اشتیاق رقابت در پاسخگویی به میزان قابل توجهی بر کیفیت آموزشی تاثیرگذار است. 

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان امانتی مهم و ارزشمند نزد معلمان هستند که خداوند اندیشه‌ای پاک، خداجو و توانایی بالقوه در امر یادگیری را در سرشت آنان نهاده است. 

عباسی همچنین به جایگاه والای معلمان اشاره کرد و افزود: معلمان به عنوان ادامه دهنده راه انبیا؛ رسالت خطیر آموزش، پرورش و نیز شکوفاسازی استعداد آینده سازان کشور را بر عهده دارند و علاوه بر انتقال خالصانه دانش، برای معرفت‌افزایی کودکان و نوجوانان این سرزمین و رسیدن به حیات طیبه تلاش می‌کنند. 

نماینده عالی دولت در گیلان توجه به فضایل اخلاقی، پویایی، تحرک و افزایش سواد رسانه ای را از دیگر نیازهای دانش آموزان در عصر کنونی خواند و گفت: باید از شیوه تدریس و علم آموزی سنتی خارج شد و شیوه های نوین و جامع را در جهت توسعه علمی و نیز جبران خلاء های آموزشی به کار گرفت. 

وی به افتخارات ایران اسلامی و افراد صاحب نام ایرانی در جهان اشاره و بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران علاوه بر توان نظامی بالا، از نظر استعداد، توانمندی و قدرت نیروی انسانی زبانزد است و به پشتوانه این داشته های ارزشمند قادریم در برابر مدعیان جهان بایستیم. 

استاندار گیلان بر لزوم هم افزایی اولیای دانش آموزان و کادر مدارس در جهت بهبود سطح آموزشی و توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزان تاکید کرد و افزود: برای اعتلای امر آموزش در همه سطوح باید از همه ظرفیت ها بهره مند شد و بعنوان نماینده عالی دولت در گیلان برای تحقق این مهم تمام توان خود را به کار می بندم. 

 عباسی استفاده موثر از ظرفیت های ملی و استانی را اقدامی ضروری در مسیر تعالی آموزش در استان دانست و یادآور شد: همه مسئولان باید در جهت توسعه پایدار آموزشی، رفع محرومیت در حوزه علم آموزی و عدالت آموزشی همت کنند. 

استاندار گیلان همچنین با حضور در دبستان انصار بجاربنه از مناطق کم برخوردار رشت ضمن گفت‌وگوی صمیمی با دانش‌آموزان و کادر آموزشی از سامانه ۲۰۲۵ آموزش و پرورش استان برای پاسخگویی به نیازهای آموزشی و تحصیلی دانش‌آموزان، رونمایی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه