English

ابراهیم رودسرابی:

برداشت پسته از باغ های شهرستان خوشاب پایان یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب بیان کرد: با برداشت پسته از سطح هشت هزار هکتار از باغ‌های بارور پسته، افزون بر ۲۵ هزار تُن محصول در این شهرستان خراسان رضوی برداشت شد.

برداشت پسته از باغ های شهرستان خوشاب پایان یافت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب در خبری اعلام کرد: با برداشت پسته از سطح هشت هزار هکتار از باغ‌های بارور پسته، افزون بر ۲۵ هزار تُن محصول در این شهرستان خراسان رضوی برداشت شد.

رودسرابی در ادامه این خبر اضافه کرد: شهرستان خوشاب ۱۲ هزار و ۲۵۰ هکتار بقاغ پسته دارد که چهار هزار و ۲۵۰  هکتار آن هنوز به فصل باروری نرسیده است و امسال متوسط عملکرد پسته تر در شهرستان حدود ۵.۳ تُن در هکتار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب همچنین متذکر شد: برداشت پسته در شهرستان خوشاب به صورت ۲ مرحله‌ای است که پسته‌های زودرس مانند "شاه‌پسند" و "احمدآقایی" در ابتدای شهریور برداشت شده و گونه های دیررس نیز از نیمه شهریورماه انجام می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی محصول پسته شهرستان بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال برآورد می شود و سالانه بیش از پنج هزار تُن پسته خشک از این شهرستان برداشت و به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب تاکید کرد: ۱۴ واحد پسته پاک کنی در شهرستان خوشاب وجود دارد و توسعه واحدهای فرآوری و صنایع وابسته محصول پسته ، می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد ارزش افزوده برای این محصول داشته باشد.

رودسرابی در خاتمه افزود: افت آبهای زیرزمینی و توسعه سطح باغ های پسته در منطقه نیار به توجه کامل دارد و شرایط منطقه طلب می کند که بیش از پیش برای افزایش عملکرد در واحد سطح و ارتقای سلامت و کیفیت محصول تولیدی و افزایش راندمان آبیاری تلاش شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه