English

شروع برداشت پسته از باغات شهرستان نیشابور

مدیر اداره جهاد کشاورزی نیشابور بیان کرد: سطح باغات پسته در شهرستان نیشابور ۵۳۴ هکتار است که پیش بینی می‌شود امسال حدود ۵ هزار و ۹۲ تن پسته از سطح باغات این شهرستان برداشت شود.

شروع برداشت پسته از باغات شهرستان نیشابور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدعلی فرهمند راد مدیر اداره جهاد کشاورزی نیشابور در خبری اعلام کرد: کار برداشت پسته از باغات شهرستان نیشابور از اواسط شهریور آغاز شده است و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

 فرهمند راد در ادامه اضافه کرد: سطح باغات پسته در شهرستان نیشابور ۵۳۴ هکتار غیربارده و ۳ هزار و ۷۰۹ هکتار بارده است که پیش بینی می‌شود امسال حدود ۵ هزار و ۹۲ تن پسته از سطح باغات این شهرستان برداشت شود.

 مدیر اداره جهاد کشاورزی نیشابور تصریح کرد: ارقام کشت شده در شهرستان نیشابور شامل؛ کله قوچی، فندقی، احمد آقایی، اکبری وبادامی سفید بوده که متوسط عملکرد پسته خشک در شهرستان، هزار و ۳۷۳ کیلوگرم در هکتار است که افت عملکرد باغات نیز ناشی از تاثیر سرمای دیررس بهاره است.

 فرهمند راد خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از این مقدار تولید برای باغداران بیش از ۹ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال تخمین زده می شود و تعداد ۴ واحد صنعتی ترمینال ضبط پسته در شهرستان وجود دارد که ضمن اشتغال‌زایی، تامین کننده فرآوری پسته تولیدی شهرستان نیز هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه