English

حجت الاسلام حسن قانع خبر داد؛

آمادگی ۳ هزار هیئت مذهبی برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در فارس

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: ۳ هزار هیئت مذهبی در مراسم جاماندگان اربعین حسینی در فارس حضور دارند.

آمادگی 3 هزار هیئت مذهبی برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، حجت الاسلام حسن قانع  در دیدار با آیت الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در فارس از آمادگی بیش از ۳ هزار هیئت مذهبی برای شرکت در راهپیمایی و عزاداری روز اربعین حسینی (ع) در فارس خبر داد.

وی گفت: با هماهنگی‌های اولیه مقرر شد مراسم راهپیمایی روز اربعین حسینی از ساعت ۱۰ صبح در شیراز از چهار مسیر اصلی به سمت سومین حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و با هماهنگی ادارات تبلیغات اسلامی در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام قانع در ادامه به تشریح عملکرد این اداره کل در یک سال گذشته پرداخت و گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین و ایجاد امید افرینی در بین مردم، همایش‌ها و سلسله نشست‌های با همکاری و هم اندیشی مجموعه‌های علمی فرهنگی دانشگاه و حوزه‌های علمیه در راستای بکارگیری ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و تعمیق و تشریح سیاست‌های کلی سازمان طی ۳۰ جلسه مستمر با حضور اساتید دانشگاه‌ها، مسئولین هیأت مذهبی، مداحان و مسؤلین کانون‌های فرهنگی و فرهیختگان و نخبگان استان با استفاده از اساتید مجرب برگزار گردیده است.

حجت الاسلام قانع حضور بیش از ۸ هزار هیئت مذهبی و چهار هزار خانه قرآنی در فارس را یکی از ظرفیت‌های بزرگ این اداره کل دانست و افزود: مسئولین هیأت مذهبی در استان همیشه پای کار این نظام بوده اند و در همین راستا با برپایی بیش از ۳۰۰ موکب در مسیر زائرین اربعین حسینی پذیرای عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) بوده اند. همچنین تمامی شهرستان‌ها موکب‌های در مسیر نجف به سمت کربلای معلی برپا کرده اند.

وی برگزاری اردو دختران حاج قاسم را یکی دیگر از فعالیت‌های این اداره بر شمرد و گفت: با حضور ۲۵۰ دختر دانش اموز سطح متوسطه در محل اردوگاه شهید دستغیب شیراز به مدت سه روز تحت عنوان دختران حاج قاسم، کلاس‌های پیرامون مکتب حاج قاسم، حجاب، جهاد تبیین، خانواده  متعالی برای این عزیزان برگزار شد، سپس این دانش آموزان با حضور در بین مردم با بانوان و همسالان خود مصاحبه و راه کارهایی در ترویج فرهنگ مکتب سلیمانی ارائه دادند.

حجت الاسلام قانع افزود: همانگونه که استحضار دارید طرح خانواده متعالی تهیه و در سندی تنظیم شد؛ و برای پیش برد این سند راهبردی شش کارگروه تخصصی تشکیل و جلساتی با حضور مسئولین فرهنگی برگزار شد.

وی اضافه کرد: طرح «مهرواره بانور» جهت ترغیب و تشویق حضور بانوان در مساجد را یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرای این اداره کل عنوان کرد و تصریح کرد: با همکاری بنیاد هدایت و اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی و با همیاری دیگر نهادها و سازمان‌های مرتبط فرهنگی، طرح «مهرواره بانور» با هدف حل مسائل خانواده در محله با محوریت بانوان مسجدی، شریکه الامامان (همسر امامان محله) در دو بخش حل مسائل محله و روایت خاطرات و تجارب راه اندازی و در حال اجراست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس اضافه کرد: با تشکیل دولت مردمی رئیسی و دستور ایشان مبنی بر حضور میدانی مدیران در مناطق محروم و کم برخوردار، با برنامه ریزی مدون ماهانه به شهرستان‌های استان سفر کرده و از نزدیک با مشکلات فرهنگی منطقه آشنا و بر اساس زیست بوم فرهنگی و ظرفیت هر منطقه برنامه‌های می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه