English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان:

بیشتر مراجعات به مرکز درمانی شلمچه مربوط به گرمازدگی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه تاکنون بیماری حاد و خطرناکی بین زائران اربعین در مرز شلمچه مشاهده نشده است، گفت: بیشتر مراجعات به مرکز بهداشتی درمانی شلمچه مربوط به گرمازدگی است.

بیشتر مراجعات به مرکز درمانی شلمچه مربوط به گرمازدگی است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سید محمد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همچنان نیروهای بهداشت و درمان در پایانه مرزی شلمچه در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در پایانه مرزی شلمچه مستقر هستند تا به موارد قابل درمان در محل توسط نیروهای اورژانس رسیدگی شود و در صورت نیاز، بیماران به مرکز شهید سلیمانی در جاده شلمچه اعزام می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به فعالیت کارشناسان بهداشت در شلمچه گفت: کار بیماریابی زائران اربعین در مسیر برگشت توسط کارشناسان بهداشت در حال انجام است تا از نظر بیماری‌های سندرومیک مانند کرونا، وبا و بیماری‌های عفونی مشکلی رخ ندهد. نمونه‌برداری و ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه نیز توسط کارشناسان بهداشت به سرعت انجام و پیگیری می‌شود.

محمدی با بیان اینکه تاکنون مشکل بیماری خطرناک و حادی در مرز شلمچه مشاهده نشده است، افزود: بیشتر مراجعات در این نقطه مرزی مربوط به گرمازدگی است و غالب بیماران نیز به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از زائران نیز در جاده بصره - نجف دچار تصادف شده بودند که بعد از رسیدن به نقطه صفر مرزی توسط اورژانس ۱۱۵ به یمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر منتقل شدند و حال عمومی آن‌ها خوب است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه