English

مجید جعفری:

رشد حدود ۴۰درصدی تولید گوشت قرمز

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: طی یک سال اخیر ۱۱۶ هزار تن گوشت قرمز در این استان تولید شده است که در مقایسه با یک سال قبل از آن ۳۸ درصد رشد دارد.

رشد حدود ۴۰درصدی تولید گوشت قرمز

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مجید جعفری معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: طی یک سال اخیر ۱۱۶ هزار تن گوشت قرمز در این استان تولید شده است که در مقایسه با یک سال قبل از آن ۳۸ درصد رشد دارد.

جعفری در ادامه اضافه کرد: همچنین در تولید شیر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن با ۱۱ درصد رشد، در تولید گوشت مرغ با ۱۹۴ هزار تن معادل  ۲۵ درصد رشد، تخم مرغ با ۱۲۹ هزارتن معادل سه درصد رشد تولید در استان ثبت شده است.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: تولید  عسل با چهار هزار و ۱۰۰ تن و ۲۰ درصد رشد و تولید پیله تر کرم ابریشم با ۵۰۰ تن و ۴۵ درصد افزایش در استان ثبت شده است.

وی در ادامه با اشاره به میزان جوجه ریزی تاکید کرد: در جوجه ریزی که منجر به تولید گوشت مرغ می‌شود طی یک سال گذشته ۱۰۷ میلیون جوجه ریزی محقق شده است که ۱۶.۵ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن دارد.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی یادآور شد: طی سال اخیر در توزیع نهاده دامی رشد ۳۱.۵ درصدی تجربه کرده‌ایم و در این مدت بیش از یک میلیون و ۳۷۰ هزار تن نهاده یارانه‌ای در استان میان دامداران و مرغداران توزیع شده است.

جعفری در خاتمه خاطرنشان کرد: در زمینه تولید ماهیان سردابی نیز ۲۵۰ تن گوشت و یک میلیون تن قطعه بچه ماهی تولید شده که بسیار مطلوب است و استان خراسان رضوی هم اکنون دارای بیش از ۱۵میلیون راس جمعیت دامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه