English

مدیرعامل آبفا خوزستان:

مشکل آب آشامیدنی شهر حمیدیه رفع شد

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: پروژه احداث یگان فیلتراسیون آب شهر حمیدیه با نصب ۶ دستگاه فیلتر زیر فشار با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال انجام و روز دوشنبه وارد مدار بهره‌برداری شد.

مشکل آب آشامیدنی شهر حمیدیه رفع شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، محمد رضا کرمی نژاد مدیر عامل آبفا خوزستان در این آیین بیان کرد:در این پروژه تصفیه خانه آب شهری حمیدیه و عملیات تکمیلی اصلاح و بازسازی تاسیسات الکترومکانیکال انجام شده است.

وی افزود: ظرفیت یگان فیلتراسیون برای هر دستگاه ۱۲۵ متر مکعب در ساعت است که با نصب ۶ دستگاه فیلتر ۷۵۰ متر مکعب در ساعت افزایش که معادل ۱۸ هزار متر مکعب در شبانه روز آب شرب باکیفیت تامین می‌شود.

کرمی نژاد ادامه داد: ارتقای کمی آب از ۱۵ هزار تا ۱۸ هزار متر مکعب در شبانه روز و ارتقای کیفی آب تولیدی شهرستان حمیدیه و کاهش کدورت و تیرگی آب و خروجی به زیر یک NTU تبدیل شده است؛ جمعیت زیرپوشش این پروژه ۳۰ هزار نفر است. 

وی گفت: منابع تامین آب شرب حمیدیه ازطرح آبرسانی غدیر است که با اجرای آن کیفیت آب شرب مردم حمیدیه بسیار مطلوب خواهد شد.

کرمی نژاد به دیگر پروژه های در دست اجرا در شهرستان حمیدیه اشاره کرد و گفت: پروژه خط انتقال آب شرب روستای شیخ زهراب از تاسیسات خسرج نیز در حال اجرا است که از مجموع هفت کیلومتر، چهار کیلومتر آن اجرا شده که درمدت زمان یک ماه اجرا می‌شود.

مدیرعامل آبفا خوزستان به تامین آب شرب شهرستان حمیدیه از طرح آبرسانی آب غدیر با اجرای یک پروژه دیگر در این شهرستان اشاره کرد و افزود: پروژه اتصال خط آبرسانی غدیر به تاسیسات هاشمی نژاد در حال انجام است که با اجرای آن همه شهرستان حمیدیه از طرح آب غدیر تامین می‌شود و مشکل ۳۴ روستای بخش گمبوعه این شهرستان به صورت کامل برطرف می‌شود.

وی گفت:از هفت کیلومتر این پروژه، سه کیلومتر آن انجام شده است.

وی به پروژه دیگر آبفا در شهرستان حمیدیه اشاره کرد و ادامه داد: خط انتقال آب به روستای آلبومروح تا بیت شیخ طعمه خسرج نیز به طول پنج کیلومتر انجام خواهد شد که مناقصه و پیمانکار آن نیز انجام شده است. پروژه خط انتقال آب از تاسیسات هاشمی نژاد گمبوعه نیز به طول ۱۴ کیلومتر در مرحله اجرا است.

مدیرعامل آبفا خوزستان از تعویض شبکه روستای سید حسن این شهرستان خبر داد و گفت: شبکه آب روستای سید حسین به طول سه کیلومتر از هفته آینده اجرایی می‌شود و آب شرب این روستا با اجرای این پروژه پایداری کامل خواهد داشت.

شهرستان حمیدیه با حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت در غرب خوزستان و حدود ۳۵ کیلومتری اهواز قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه