English

علی خرم نسب خبر داد؛

افتتاح ۷۷ پروژه‌ هفته دولت در حاجی آباد

فرماندار حاجی‌آباد گفت: 77 پروژه هفته دولت در شهرستان حاجی‌آباد افتتاح می شود.

افتتاح 77 پروژه‌ هفته دولت در حاجی آباد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی خرم نسب فرماندار حاجی‌آباد در بین الصلاتین نماز جمعه با تبریک فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همه رزمندگان اسلام اظهار کرد: از زمان شهادت این دو بزرگوار ، هفته دولت نامگذاری و خدمات دولت به مردم ارائه می شود.

وی با تشریح عملکرد دولت ادامه داد: دولت سیزدهم در یکسال اخیر علی رغم تحریم ها و مشکلات توانست جامعه را به خوبی مدیریت کند، با سفرهای متعدد به کشورهای همسایه قراردادهای خوبی را منعقد که زمینه ای برای بهبود شرایط کشور فراهم شده است.

خرم نسب افزود: در برنامه رشد چهار ساله 6 درصد رشد برای استان هرمزگان در نظر گرفته شده است که در این یکسال ۲ درصد آن محقق شده است.

فرماندار حاجی‌آباد اذعان داشت: یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت ها و داشته های کشور و گره نزدن مشکلات به برجام بود که زمینه ناامیدی دشمن را فراهم  و باعث شد دشمن برجام را بپذیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان ضمن قدردانی از امام جمعه، بزرگان، معتمدان، روحانیون، کارکنان دستگاه‌های اجرایی و سایر اقشار مردم در تحقق برنامه های دولت عنوان کرد: در هفته دولت سال‌جاری تعداد ۷۷ پروژه با اعتبار ۷۸۸ میلیارد تومان توسط ۱۵ دستگاه اجرایی به بهره برداری و تعداد سه طرح نیز کلنگ زنی می شود که نسبت به سال گذشته ۶۰۰ درصد رشد اعتباری داشتیم.

خرم نسب یادآور شد: تعدادی از پروژه های عمرانی با آغاز هفته دولت افتتاح و مابقی نیز در روزهای آینده افتتاح و تقدیم شهروندان خواهد شد.

وی بیان داشت: تعداد ۶ پروژه در حوزه بهداشت و درمان بوده که مهمترین آن با توجه به دغدغه مردم نسبت به کمبود آمبولانس و اورژانس، افتتاح اورژانس دوراهی دهستان است و در حوزه ورزش نیز تعداد ۵ زمین چمن مصنوعی و یک زمین والیبال به بهره برداری رسید و تعداد ۵ پروژه دیگر نیز تا پایان سال‌جاری آماده خواهد شد.

فرماندار حاجی‌آباد در ادامه گفت: در حوزه حمل و نقل تعداد دو پروژه، آسفالت روستای خرایی و کلنگ زنی جاده پور_مازگرد است که که راه ارتباطی بین شهرستان حاجی‌آباد و استان کرمان خواهد بود و زمینه ای خوبی برای اشتغال و تولید فراهم و ضریب امنیت جامعه را افزایش خواهد داد.

خرم نسب گفت: تعداد دو پروژه آبخیزداری با هدف تامین و تقویت سفره های آب زیرزمینی در روستاهای سیرمند و حقدادی و همچنین ۴پروژه حوزه آموزش افتتاح خواهد شد، در پروژه های آموزشی به کودکان استثنایی توجه و با توجه به مسیر طولانی به مرکز شهرستان، مدرسه سه کلاسه شهر سرگز ساخته شد.

وی بیان کرد: تعداد ۹ پروژه توسط دهیاری ها در حوزه های مختلف جهت توسعه و عمران روستایی آماده شده است، از سوی جهاد کشاورزی تعداد ۱۸ پروژه که شاخص آنها احداث ۱۲ گلخانه است افتتاح خواهد شد.

فرماندار حاجی آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه های حوزه صنعت و معدن یادآور شد: از پروژه های شاخص خوزه معدن افتتاح سنگ آهن لاوین در روستای باغات است. در حوزه گازرسانی نیز ۶ پروژه و کلنگ زنی به ۹۴ روستای و ۲ شهر در بخش فارغان و احمدی خواهد بود که این پروژه از مصوبات سفر ریاست جمهور بوده است.

وی در خصوص پروژه های آبرسانی افزود: تعداد سه پروژه آبرسانی در روستاهای جغان، کشکوییه و لردآبدوان آماده بهره برداری است در حوزه مخابرات نیز تعداد ۴ پروژه که هم دکل و هم فیبرنوری است به بهره برداری می رسد، با توجه به قطعی های مکرر تلفن در شهرستان با همت و تلاش شرکت مخابرات فیبرنوری به طول ۱۲ کیلومتر به خط اصلی بعنوان خط پشتیبان وصل شد.

خرم نسب با اشاره به پروژه ساختمان راهور در حوزه انتظامی و بهره‌برداری از سه واحد مسکن مددجویی توسط کمیته امداد امام خمینی گفت: در حوزه کشاورزی و معدن که از منابع اصلی شهرستان هستن. باید ارتباط بین کار و تامین نیروی کار شکل گیرد، ۵۰۰ هکتار اراضی در دوراهی دهستان برای احداث گلخانه در نظر گرفته شده است که تقاضا داریم افرادی که توانایی کار در این حوزه را دارند سرمایه گذاری و زمینه اشتغال و تولید را فراهم کنند.

وی ابراز داشت: هم اکنون ۱۸۵ هکتار گلخانه در شهرستان احداث شده است که نیاز به نیروی کار متخصص، راننده و نیروی کارگر ساده دارند و علاقه مندان می توانند جهت اشتغال در این حوزه به اداره کار شهرستان مراجعه نمایند.

فرماندار حاجی‌آباد خاطرنشان کرد: در جهت توسعه کشاورزی در شهرستان پایانه صادراتی که زمینه استفاده از سردخانه های شهرستان و همچنین امکان صادرات محصولات را از شهرستان و ارزآوری را فراهم می کند در حال پیگیری است.

وی در پایان افزود: جهت جلوگیری از خام فروش مواد معدنی اولین کارخانه فرآوری سنگ آهن در خردادماه بهره برداری و دومین کارخانه نیز کلنگ زنی شد، همچنین تجهیزات کارخانه دولومیت خریداری و به زودی راه اندازی می شود، در همین راستا تلاشمان بر این است که تناسبی بین ظرفیت های شهرستان و‌ نیروی انسانی مورد نیاز ایجاد شود و همچنین رشته‌های تحصیلی مرتبط با معادن در مدارس و دانشگاه های شهرستان پیش بینی شده است که فرزندان در این رشته ها تحصیل و در صنایع  فعالیت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه