English

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان خبر داد؛

بهره برداری از ۹۰ طرح فاضلاب در خوزستان

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: در راستای ارتقای شاخص‌های بهداشتی ودفع اصولی فاضلاب ۸۸ طرح فاضلاب در شهر اهواز و ۲ طرح در شهرهای استان خوزستان بهره برداری شد.

بهره برداری از ۹۰ طرح فاضلاب در خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با اشاره به اینکه طرح ساماندهی وضعیت فاضلاب اهواز در چهار محور اصلاح نقاط ریزشی، توسعه شبکه، احداث تاسیسات و شبکه جدید و حفاری و لوله رانی به روش میکرو تونل برنامه ریزی شده است، افزود: ماهیت اجرایی طرح‌های فاضلاب به صورتی است که به محض اتمام بخشی از شبکه اصلاح شده و یا اصلاح نقطه مدنظر ریزشی که پیش از این موجب انسداد در شبکه و پس زدگی فاضلاب می‌شد بلافاصله در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا بالغ بر ۸۸ طرح و جبهه کاری در طرح فاضلاب اهواز با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی بلافاصله در مدار بهره برداری قرار گرفتند و این امر ضریب پایداری شبکه فاضلاب در نقاط مختلف شهر اهواز را ارتقا داد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اظهار داشت: اجرای طرح‌های فاضلاب اهواز در جبهه های کاری متفاوت با هدف رفع پس زدگی فاضلاب، بهبود آثار زیست محیطی و ارتقای بهداشت عمومی مناطق سطح شهر اهواز انجام شده است.

وی در ادامه اجزای این طرح را برشمرد و خاطرنشان کرد: این طرح شامل اجرای اصلاح نقاط ریزشی خط فاضلاب، اجرای خطوط انتقال، اجرای ترمیم و مرمت نوارهای حفاری، اجرای شبکه جمع آوری و انشعابات فاضلاب خانگی، احداث منهول پمپ، تکمیل شبکه های فاضلاب، اجرای خط اصلی جمع کننده فاضلاب،اجرای خطوط انتقال برق هوایی و زمینی تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز ، احداث ایستگاه پمپاژ و نصب انشعابات فاضلاب در شهر اهواز و شهرستان‌ها است.

وی ادامه داد: در جریان عملیات اجرایی طرح فاضلاب اهواز برای نخستین بار در استان با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های روز و مشخصا دستگاه تی بی ام و میکروتونلینگ عملیات حفاری به روش لوله رانی در عمق زمین و بدون نیاز به شکافت آسفالت و ایجاد ترانشه صورت گرفت که این عملیات در نوع خود منحصر به فرد است.

وی طرح‌های هفته دولت در بخش فاضلاب این شرکت را مربوط به شهر اهواز ، بندرامام و خرمشهر عنوان کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان در خصوص سیمای کلی طرح فاضلاب شهر بندرامام و خرمشهر نیز گفت: عملیات اجرایی تکمیل شبکه و انشعابات خانگی فاضلاب و احداث ایستگاه پمپاژ بالابر فاضلاب شهرک کمیته امداد شهر بندرامام با احداث ۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب (اصلی و فرعی) ، نصب ۶۰ فقره انشعابات فاضلاب و احداث یک باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت متوسط یک هزارو ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز به ارزش ریالی۱۲۰ میلیارد ریال در هفته دولت بهره برداری می‌شوند.

وی افزود: در شهر خرمشهر طرح عملیات اجرایی احداث یک باب ایستگاه پمپاژ کوت شیخ به ظرفیت متوسط چهار هزار مترمکعب در شبانه روز و ارزش ریالی ۷۰ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید.

دوم تا هشتم شهریور، سالروز حادثه تروریستی انفجار دفتر نخست‌وزیری و شهادت مظلومانه محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر (نخست‌وزیر) در سال ۱۳۶۰ با عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه