English

رشد ۴۰ برابری پروژه های هفته دولت در بندرعباس

فرماندار بندرعباس گفت: ۱۴۷ پروژه با اعتبار بالغ بر ۷۲۶ هزار و ۸۲۹ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری می رسد که نسبت به سال گذشته رشد چمشگیری داشته است و نزدیک به ۴۰ برابر تخمین زده می شود.

رشد 40 برابری پروژه های هفته دولت در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد مرودی فرماندار بندرعباس در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت بیان داشت: پروژه های هفته دولت در شهرستان بندرعباس به دو بخش بهره برداری و کلنگ زنی تقسیم شده است.

وی با بیات اینکه نگاه استاندار هرمزگان نگاه کلان و توسعه ای به مسائل زیرساختی در استان هرمزگان است، عنوان کرد: ۱۴۷ پروژه با اعتبار بالغ بر ۷۲۶ هزار و ۸۲۹ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری می رسد که  نسبت به سال گذشته رشد چمشگیری داشته است و نزدیک به ۴۰ برابر تخمین زده می شود.

مرودی بیان داشت: در هفته دولت سال گذشته، اعتبار پروژه ها در شهرستان بندرعباس بالغ بر ۱۵هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال بود.

فرماندار بندرعباس بیان داشت: ۱۴ پروژه‌ در هفته دولت سالجاری در سطح شهرستان کلنگ زنی و مابقی پروژه ها در بخش های مختلف به بهره برداری می رسد. 

فرماندار بندرعباس بیان داشت: پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت امسال در فصل های مختلف اعم از فصل انرژی ۱۸ پروژه، فصل صنعت و معدن و تجارت ۱۶پروژه، حمل و نقل ۱۱ پروژه، فرهنگ و هنر و گردشگری ۷ پروژه، مسکن و عمران و شهرسازی ۲۵ پروژه، نظامی و انتظامی ۵ پروژه، کشاورزی و منابع طبیعی ۱۵ پروژه، تربیت بدنی ۷پروژه، احداث فضای فرهنگی یک پروژه و همچنین حوزه بازرگانی و تعاونی یک پروژه است.

وی با اشاره به وجود ۲۰۰ دهیاری در بندرعباس گفت: در سال جاری، مجوز ۱۱ دهیاری اخذ شده و همچنین مجوز ۴ دهیاری در شرف اخذ است.

مرودی در ادامه اذعان داشت: برای سال ۱۴۰۱ نیز ۲۸۰ پروژه با مبلغ سه هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال برنامه ریزی شده است که ۲۲درصد اعتبارات استان هرمزگان به آن اختصاص یافته است.

وی با اشاره به دغدغه مسئولان حوزه اقتصادی مطالبی را عنوان کرد و گفت: نیاز روزانه بازار بندرعباس به کالای اساسی روغن، ۴۵ تن است در حالی که روزانه ۱۰۰ تن تولید و توزیع می شود که این نشان دهنده عدم توزیع و چرخش مناسب کالا بود و می توان با مدیریت صحیح این موانع را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه با گشت های مشترک و سامانه ۱۲۴ به صورت روزانه بازار را رصد و پایش می کنیم، افزود: امیدواریم با این نظارت ها بتوانیم ثبات را در جماعه ایجاد کنیم.

فرماندار بندرعباس با اشاره به اینکه ایجاد زیر ساخت گردشگری در چربه مارم فین و بازارچه گردشگری در هرمز نیز در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: یکی از مشکلات شهر بندرعباس پروژه ساخت ترمینال بندرعباس است و قرار است این پروژه در قالب سرمایه گذاری نیز به نتیجه برسد و با کارشناسی و برنامه مدون پیش برود.

وی با بیان به اینکه در بندرعباس ۳۵نقطه حادثه خیز شناسایی شده است، گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری، تمام موانع و مشکلات حدود ۱۸ نقطه حادثه خیز که نیاز به خط کشی، نصب چراغ راهنمایی و رانندگی و..... داشت را برطرف کردیم.

فرماندار بندرعباس با اشاره به اینکه با پیگیری های انجام شده و مساعدت استاندار هرمزگان، دو قطعه زمین در شهر بندرعباس نشانه گذاری شده تا دوهزارو۶۰۰ صنوف مزاحم از شهر بندرعباس در آن محل استقرار یابند، اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری بندرعباس اعلام کرده کار مطالعه و طراحی آن انجام شده و باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه