English

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

بازارچه کسب و کار در حوزه بانوان در ایلام ایجاد می شود

معاون رییس جمهور در دیدار با امام جمعه ایلام گفت: کارآفرینی و اشتغال دغدغه اصلی زنان سرپرست خانوار است.

بازارچه کسب و کار در حوزه بانوان در ایلام ایجاد می شود

 به گزارش خبرگزاری موج ایلام، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور صبح امروز طی سفر به استان ایلام و در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام که با حضور استاندار ایلام و جمعی دیگر از مسئولان استانی برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به اینکه امروز کارآفرینی و اشتغال دغدغه اصلی زنان سرپرست خانوار است، اضافه کرد: در این راستا بازارچه ای برای بانوان و زنان سرپرست خانوار در هر استان ایجاد می شود که در این راستا از استاندار ایلام می خواهیم که بودجه ای برای این مهم اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه برنامه داریم در تمام استان های کشور بازارچه کسب و کار در حوزه بانوان ایجاد شود، اظهار داشت: در این زمینه دستاوردهای حوزه بانوان در حوزه های مختلف چون مشاغل خانگی، صنایع دستی، کشاورزی و ... به کشورهایی که امکان صادرات دارند صادر می شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه گفت: در ستاد ملی زنان نهاد ریاست جمهوری مصوب شده است که زنان سرپرست خانوار دهک یک تا ۵ برای استفاده از ضمانت بانکی در پوشش صندوق ضمانت دولت قرار گیرند.

وی در ادامه از تدوین سند فرهنگ کسب و کار خانگی در ۱۵ استان خبر داد و گفت: لازم است این مهم است در استان ایلام نیز اجرایی شود.

وی افزود: در این سند خانوارهای سرپرست خانوار برای تولید تحت پوشش قرار می گیرد و تا چهار سال مورد حمایت دولت قرار می گیرند.

خزعلی در ادامه با اشاره به اینکه برای رفع آسیب های اجتماعی اعتباری به استان اختصاص می یابد، اضافه کرد: اشتغال و کارآفرینی بانوان علاوه بر توانمند سازی اقتصاد خانواده باعث شور و نشاط اجتماعی می شود. 

وی در ادامه خواستار استفاده از بانوان توانمند در حوزه مدیریتی شد و گفت: استفاده از زنان توانمند در دولت سیزدهم در مناصب مدیریتی مورد تاکید است که با حجاب و مصونیت می توانند در عرصه های مختلف نقش آفرینی کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: بانوان خط مقدم جنگ نرم هستند که باید هویت اسلامی را حفظ کنند و تمدن ساز باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه