English

مسعود میرزائی شهرابی:

راه اندازی نخستین و بزرگترین پردیس معدنی شرق کشور در خواف

رییس پارک علم و فناوری خراسان بیان کرد: مرکز پردیس صنایع معدنی بستری کارا با هدف ترویج و گسترش شرکت‌های های فناور و دانش محور و همچنین تسهیل کننده فعالیت پژوهش‌های علمی است که در نهایت به احیا و توسعه اقتصاد و اشتغال کشور و منطقه کمک می‌کنند.

راه اندازی نخستین و بزرگترین پردیس معدنی شرق کشور در خواف

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مسعود میرزائی شهرابی رییس پارک علم و فناوری خراسان گفت: رسالت پارک علم و فناوری خراسان در حال حاضر توجه ویژه به فناوری در حوزه هایی است که در استان دارای اولویت بوده و تاکنون مغفول واقع شده است. یکی از این حوزه ها " صنایع معدنی و فولادی" است.

میرزائی شهرابی این سخنان را در برنامه مردم و مسئولان شبکه صدا و سیما اظهار کرد و در ادامه افزود: به این دلیل نخستین و بزرگترین پردیس صنایع معدنی شرق کشور در شهرستان خواف راه اندازی می‌شود و با وجود ظرفیت‌های بالقوه موجود در شهرستان خواف، لزوم راه اندازی پردیس فناوری بیش از پیش احساس می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان ادامه داد: بدین منظور با توجه به پیش نیاز استان به عنوان قطب صنایع معدنی کشور در راه تحقیق و پژو هش عناصر ارزشمند معدنی گام خواهیم برداشت و این کمبود نیز احساس می شود که رشته های دانشگاهی با گرایش معدن نیز در استان اضافه شود .

وی همچنین تصریح کرد: در این پروژه عظیم با حفظ تمامیت ارضی منطقه و دیدگاه جامع محیط زیستی، ایجاد اشتغال پایدار و همچنین مسئولیت اجتماعی فردی نیز در این منطقه مد نظر گرفته شده.

میرزائی شهرابی

میرزائی شهرابی متذکر شد: به این مناسبت در روز چهارشنبه بر طبق شرح وظیفه سازمانی از طرف وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛ رویداد تانا (توسعه اکوسیستم نوآوری استان ها) و صنایع معدنی با حضور شرکتهای بزرگ معدنی و فولاد کشور، فناوران و شرکت های دانش‌بنیان استان خراسان رضوی و مدیران دستگاه اجرایی دولتی برگزار خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان تاکید کرد: با راه اندازی ایده ایجاد بزرگترین پردیس معدنی در استان، بستر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت نظام‌مند، بکارگیری استعداد‌های برتر منطقه و همچنین جوانان نخبه فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: مرکز پردیس صنایع معدنی بستری کارا  با هدف ترویج و گسترش شرکت‌های های فناور و دانش محور و همچنین تسهیل کننده فعالیت پژوهش‌های علمی است که در نهایت به احیا و توسعه اقتصاد و اشتغال کشور و منطقه کمک می‌کنند.

میرزائی شهرابی ادامه داد: منطقه شرق کشور و بطور خاص استان خراسان سرشار از منابع معدنی گوناگون است و از کل ذخایر سنگ آهن کشور می باشد و بیش از یک میلیارد تن در جنوب خراسان رضوی و در منطقه سنگان واقع شده است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان ابراز کرد: ذخایر مس در شهرستان های بردسکن و سبزوار، خاک های صنعتی در شهرستان های گناباد و تربت‌حیدریه، کرومیت در شهرستان های نیشابور، سبزوار و فریمان، منگنز در اطراف سبزوار و سنگ های تزئینی مختلف به صورت پراکنده در نقاط مختلف استان از بهترین ذخایر معدنی خراسان رضوی است.

میرزائی شهرابی

وی در ادامه این برنامه با پاسخ به سوالی در مورد ارزش این اقدام گفت: بهره برداری اصولی و بهینه از این معادن و فاصله گرفتن از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش راهی بجز توسعه فناوری در صنایع معدنی ندارد، که این مهم یکی از حوزه های مسئولیت پارک علم و فناوری است.

میرزائی شهرابی در خاتمه خاطرنشان کرد: ما می خواهیم با همت بلند سرمایه های انسانی و نخبگانی استان خراسان رضوی، برای پاسخ به شبکه مسائل، نیازهای اشتراکی و اولویت دار، مشکلات ضروری استانمان راهکارهای فناورانه و هوشمندانه را اتخاذ کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه