English

ابوالفضل چمندی خبر داد؛

راه اندازی پردیس صنایع معدنی شرق کشور در خواف

معاون استاندار خراسان رضوی بیان کرد: این تفاهم نامه چهارجانبه بین معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، پارک علم و فناوری خراسان، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و خانه معدن استان منعقد شده است.

راه اندازی پردیس صنایع معدنی شرق کشور در خواف

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در قالب انعقاد تفاهم‌نامه ای چهارجانبه، راه اندازی مرکز آموزش تخصصی- مهارتی صنایع معدنی در قالب پردیس صنایع معدنی شرق کشور در خواف به تصویب رسید.

ابوالفضل چمندی این خبر را در نشست با مسوولان دستگاه های اجرایی مرتبط با این موضوع در استانداری اظهار کرد و ادامه داد: این تفاهم نامه چهارجانبه بین معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، پارک علم و فناوری خراسان ، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و خانه معدن استان منعقد شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به لزوم ارتقای مهارت و نقش آن در جلوگیری از مهاجرت نیروی انسانی از مناطق مرزی کشور بویژه شهرستان های خواف و تایباد به عنوان مناطق ویژه معدنی خراسان رضوی، ایجاد چنین پردیس هایی در سالی که مزین به حمایت از اشتغال دانش بنیان است، اقدامی موثر به شمار می رود.

چمندی در خاتمه افزود: تامین نیروی بومی کارآمد و متناسب با ظرفیتهای اقتصادی منطقه از مهمترین وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه ای است که هفته قبل با حضور معاون سازمان فنی و حرفه ای در اولین جلسه شورای مهارت استان مورد تاکید قرار گرفت.

مسعود میرزائی شهرابی رییس پارک علم و فناوری خراسان نیز در این مورد گفت: رسالت پارک علم و فناوری خراسان در حال حاضر توجه ویژه به فناوری در حوزه هایی است که در استان دارای اولویت بوده و تاکنون مغفول واقع شده است. یکی از این حوزه ها "صنایع معدنی و فولادی" است.

میرزائی ادامه داد: منطقه شرق کشور و بطور خاص استان خراسان سرشار از منابع معدنی گوناگون است و از کل ذخایر سنگ آهن کشور می باشد و بیش از یک میلیارد تن در جنوب خراسان رضوی و در منطقه سنگان واقع شده است. ذخایر مس در شهرستان های بردسکن و سبزوار، خاک های صنعتی در شهرستان های گناباد و تربت‌حیدریه، کرومیت در شهرستان های نیشابور، سبزوار و فریمان، منگنز در اطراف سبزوار و سنگ های تزئینی مختلف به صورت پراکنده در نقاط مختلف استان از بهترین ذخایر معدنی خراسان رضوی است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان خاطرنشان کرد: بهره برداری اصولی و بهینه از این معادن و فاصله گرفتن از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش راهی بجز توسعه فناوری در صنایع معدنی ندارد، که این مهم یکی از حوزه های مسئولیت پارک علم و فناوری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه