English

مسعود میرزایی شهرابی:

گام دوم انقلاب مرحله ای مهم از نیل به تمدن نوین اسلامی است

رییس پارک علم و فناوری خراسان بیان کرد: با همکاری مراجع ذی‌ربط، این استان می تواند پیشران در جایگزینی معدن به جای نفت در اقتصاد نفتی کشور شود.

گام دوم انقلاب مرحله ای مهم از نیل به تمدن نوین اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مسعود میرزایی شهرابی رییس پارک علم و فناوری خراسان در خبری اعلام کرد: از جمله ظرفیت‌های مغفول مانده، بخش معدن است زیرا جایگاه ایران در ذخایر معدنی دنیا ممتاز است، ولی سهم تولید ناخالص ملی شش دهم درصد از تولیدات معدنی است.

میرزایی در ادامه تاکید کرد: ظرفیت خراسان رضوی به عنوان یکی از مهمترین و غنی ترین منابع و ذخایر معدنی کشور می تواند سهم ویژه ای را در رونق اقتصادی استان و کشور به خود اختصاص دهد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان افزود: با همکاری مراجع ذی‌ربط، این استان می تواند پیشران در جایگزینی معدن به جای نفت در اقتصاد نفتی کشور شود و برای تحقق این مهم، راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع مواد معدنی در شرق کشور و مرکز تحقیقات مواد معدنی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین تصریح کرد: گام دوم انقلاب مرحله ای مهم از نیل به تمدن نوین اسلامی است که نقش پارک علم و فناوری در این مرحله بسیار حیاتی است لذا مبنای سیاست گزاری و اقدامات مؤثر و تعالی بخش علمی، اجتماعی و صنعتی در مهمترین پارک علم و فناوری شرق کشور،

رییس پارک علم و فناوری خراسان اضافه کرد: اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی، رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی معظم‌له مورخ ۹۳/۶/۲۹ و سیاست های دولت مردمی و وزارت علوم و اولویتهای تاکید شده جنابعالی در حکم  ابلاغ مسئولیت است.

میرزایی در خاتمه اظهار کرد: تعامل با مراکز دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان و شرکت های عمومی و خصوصی کشورهای منطقه و ایجاد قطب علم و فناوری در منطقه غرب آسیا با مشارکت کشورهای همسایه با توجه به سیاست خارجی همسایگی در دیپلماسی دولت سیزدهم مورد اهمیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه