English

سید حامد عاملی:

شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد فناوری باید تقویت شوند

استاندار اردبیل گفت: شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد فناوری باید در پارک و علم و فناوری حمایت و تقویت شوند.

شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد فناوری باید تقویت شوند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید حامد عاملی ، استاندار اردبیل در نهمین جلسه شورای اشتغال استان گفت: پارک علم و فناوری استان اردبیل نسبت به سایر استان ها نوپا و جوان است و شرکت های تحت نظارت این پارک نیازمند حمایت و تقویت بیشتر هستند.

وی افزود: همه مدیران دولتی به ویژه دستگاه های مربوطه باید با ایجاد زیرساخت های لازم به فکر اشتغال جوانان خلاق و افراد جویای کار باشند تا برای مردم زندگی با عزت توام با آرامش مهیا شود.

استاندار اردبیل با بیان این که اردبیل دارای ظرفیت ها و استعدادهای زیادی در حوزه های مختلف نیروی انسانی و منابع خدادادی است گفت: با هم فکری و همدلی می توان ظرفیت ها را بصورت زنجیره ای برای رسیدن به یک هدف مشترک که تولید ثروت و تقویت اقتصاد است در کنار هم قرار داد تا در زندگی مردم تاثیر گذار باشند.

عاملی از تشکیل کمیته اقتصادی دانش بنیان در استان خبر داد و گفت: در هفته آینده تشکیل کمیته اقتصادی دانش بنیان و هم اندیشی مراکز رشد با محوریت معاونت اقتصادی استانداری ضرورت دارد تا در این نشست سهم اقتصادی و اشتغال استان توسط شرکت های دانش بنیان تعیین و تکلیف شود.

وی هدف گذاری های عملیاتی در شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد و فناوری را از دغدغه اصلی مردم بر شمرد و گفت: بحث اصلی در تمام فعالیت ها این است که شاخص های اقتصادی استان ارتقا یافته و هر تلاشی باید در اقتصاد و اشتغال تاثیر خود را نشان دهد.

استاندار اردبیل وضعیت شاخص های اقتصادی استان را ضعیف توصیف کرد و گفت: قطار ثروت و تولید استان روی ریل اقتصاد نسبت به سایر استان ها با سرعت کم در حال حرکت است و باید این قطار شتاب بیشتری در بهره برداری از ظرفیت ها داشته باشد.

عاملی می گوید: رشد و پیشرفت استان در گرو تولید ثروت و فعالیت های ثروت ساز است که با تقویت و حمایت از علم و فناوری و تبدیل دغدغه ها به واقعیت می توان بخشی از مشکلات را برطرف کرد.

وی افزود: باید مسولان از فرصت های به دست آمده در راستای خدمت به مردم و در تربیت نیروی انسانی گام های اساسی بردارند.

به گفته استاندار اردبیل، با تقویت حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعت می توان ۳ میلیارد دلار درآمد پایدار وارد استان اردبیل کرد به شرطی که زیرساخت ها در حوزه های اصلی این بخش ها تامین شود.

عاملی بیان کرد: مجموعه آموزشگاه های عالی و مراکز رشد باید در کنار هم توسعه بیابند و برای تقویت همدیگر نیازمند هدف و دغدغه مشترک هستند که آن هم اشتغال و تولید ثروت و علم است که باید برای سال های آتی برنامه خود را ارایه دهند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه