English

سید حامد عاملی:

نمین برای اقتصادی شدن نیازمند ایجاد امکان ماندگاری گردشگران است

استاندار اردبیل گفت: شهرستان نمین برای استفاده از مزیت محوری بودن و ترددی که دارد، باید در حوزه احداث اماکن اقامتی گردشگری برنامه ریزی کند.

نمین برای اقتصادی شدن نیازمند ایجاد امکان ماندگاری گردشگران است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید حامد عاملی ، استاندار اردبیل در جلسه شورای اداری شهرستان نمین گفت: با ایجاد فضاهایی برای ماندگاری گردشگران در این شهرستان ، زمینه رونق اقتصادی و فروش محصولات تولیدی و صنایع دستی فراهم می شود.

وی افزود: اگر می‌خواهیم گردشگری نمین ارتقا یابد، باید امکانات اقامتی، تفریحی و تجاری بیشتر شود.

استاندار اردبیل به اقدامات انجام گرفته در زمینه سرمایه گذاری کشت گلخانه ای در نمین و روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: برای اقتصادی کردن کشاورزی باید شیوه های نوین در کشت و ایجاد گلخانه های تخصصی در این شهرستان و سایر نقاط استان را برنامه ریزی کنیم.

عاملی می گوید: ایجاد گلخانه با استانداردهای بین المللی زمینه تولید محصولات صادرات محور را افزایش داده و رونق منطقه را به دنبال دارد.

وی گفت: در این راستا لازم است فضایی به مساحت ۵۰ هکتار از سوی دستگاه متولی برای ایجاد شهرک گلخانه ای در این شهرستان انتخاب و زیرساخت های لازم برای ورود به ایجاد گلخانه تخصصی و مطابق با فناوری روز تامین شود.

استاندار اردبیل در ادامه از برنامه ریزی برای ایجاد ناحیه صنعتی و تامین زیرساخت های آن خبر داد و گفت: در برنامه ای که برای ارتقای شاخص های استان تدوین می شود، این موضوع از جمله اولویت ها بوده تا با ایجاد این ناحیه جوابگوی سرمایه گذاران متقاضی در این منطقه باشیم.

عاملی به پایین بودن شاخص های توسعه استان در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: باید بر اساس ظرفیت های شهرستان های مختلف استان کارهای جدیدی برای توسعه استان و شهرستان ها انجام شود.

وی بیان کرد: تمامی دستگاهها و فرمانداری های استان اردبیل باید برنامه های خود را برای اجرا در سال آینده مشخص کرده و فعالیت های خود را بر مبنای آن انجام دهند.

در این جلسه تسریع در اجرای تونل دوم حیران، ایجاد ۵۰ هکتار فضا و زیرساخت برای شهرک گلخانه ای، فاضلاب نمین، مسکن ملی نمین، پست برق شهرک صنعتی ۲، اجرای پیست اسکی روی چمن فندق لو و انتقال آب شرب عنبران مورد تاکید قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه