English

سید حامد عاملی:

رونق اقتصادی صنعت به مشارکت مسوولان و صنعتگران نیاز دارد

استاندار اردبیل گفت: برنامه تحولی برای رونق و توسعه صنعت برای هدفگذاری در ۲ سال آینده تدوین و خواستار مشارکت صنعتگران و اساتید دانشگاهی در این خصوص شد.

رونق اقتصادی صنعت به مشارکت مسوولان و صنعتگران نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید حامد عاملی ، استاندار اردبیل در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با محور توسعه صنعت گفت: رشد و ترقی در هر حوزه ای نیازمند برنامه است و در تدوین برنامه توسعه صنعتی استان از ایده های اساتید دانشگاهی و فعالان بخش صنعت استقبال می شود.

وی افزود: تقویت صنعت مقدمه رونق اقتصادی بوده و باید برای تدوین برنامه تحولی در چارچوبی که بتواند این موضوع را به پیش ببرد، اقدام کنیم.

استاندار اردبیل به برنامه های دولت در راستای رعایت توازن توسعه منطقه ای در استان ها اشاره کرد و گفت: با تصویب این برنامه در مجلس ، منابعی در اختیار استان ها قرار داده خواهد شد تا در حوزه هایی که موجب توسعه بیشتر است، هزینه شود.

عاملی تکمیل زنجیره های تولید، تعریف برنامه اشتغال در حوزه صنعت و تعریف پروژه های صنعتی بر اساس ظرفیت ها و نیازمندی ها را از جمله گام های ضروری در تدوین برنامه تحولی صنعت عنوان کرد.

وی در ادامه به اقدامات انجام گرفته در استان، در نیمه دوم سالجاری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تامین زیرساخت ها نیاز اصلی استان بوده ، جذب اعتبار برای تسریع در اجرای پروژه های زیرساختی از جمله اولویت اقدامات بوده است.

استاندار اردبیل می گوید: اجرای ۶۵ کیلومتر از نقاط گلوگاهی پروژه راه آهن اردبیل ،بارانداز ریلی پارس آباد، جاده های بزرگراه استان از شمال تا جنوب و جذب اعتبار برای تجهیز فرودگاه از جمله زیرساخت های حیاتی است که بدون عملیاتی شدن آن ها نمی توان کاری به پیش برد.

عاملی از تلاش برای ایجاد آشیانه در فرودگاه اردبیل در سال آینده خبر داد و افزود: در این خصوص با شرکت فرودگاههای کشور توافق شده و ۵۰ درصد از هزینه این اقدام از استان و نیم دیگر با مشارکت شرکت فرودگاههای کشور تامین می شود.

وی گفت: همچنین ایجاد بیس پروازی اردبیل با حضور یکی از شرکت های هواپیمایی پیگیری می شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه