English

سید حامد عاملی:

آفت واگرایی مانع توسعه در استان اردبیل می‌شود

استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل در حوزه نیروی انسانی، ظرفیت بالایی دارد و آنچه مانع توسعه و پیشرفت شده، آفت واگرایی و مطالبه‌گری غیر منطقی است.

آفت واگرایی مانع توسعه در استان اردبیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید حامد عاملی ، استاندار اردبیل در نشست با جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل گفت: جهت کاهش واگرایی در استان، باید با تلاش و همدلی، از اندیشه‌ها و نظرات نخبگان بهره‌مند شویم چرا که نخبگان، به عنوان بزرگان و رهبران فکری جامعه، می‌توانند در حل مشکلات عمیق و رشد و توسعه متوازن استان، تاثیرگذار باشند.

وی افزود: نیروی انسانی متخصص، ماهر و جوان، سرمایه هر مملکت به شمار می‌رود و خوشبختانه، اردبیل از این ظرفیت بالقوه، برخوردار است و باید با هدف توسعه و عزت استان، راهکارهای مناسب را برای بهره‌مندی از ظرفیت‌ها پیدا کنیم.

استاندار اردبیل به ضرورت برگزاری جلسات هم‌اندیشی با نخبگان در راستای برطرف کردن بخشی از  گرفتاری‌ها و دردهای مردم اشاره کرد و ادامه داد: در جامعه، دو فاکتور مهم می‌تواند در معیشت و زندگی مردم اثرگذار باشد که یکی کشف حقیقت و کاستن از رنج و درد انسان‌ها و دیگری موضوعی است که به فلسفه زندگی انسان‌ها معنی و ارزش می‌بخشد.

عاملی در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان این که در گذشته از بعضی فرصت‌های پیش آمده، به نحو احسن استفاده نشده تصریح نمود: شاخص‌های اقتصادی اردبیل نسبت به سایر استان‌ها مناسب نیست که البته در سایر حوزه‌ها نیز شاخص‌ها ضعیف هستند و باید در آینده، این خلاءها پر شوند.

وی با اشاره به این که در استان‌های پیشرو، یک درصد درآمدهای اقتصادی به توسعه جاده‌ها و مسائل عمرانی تخصیص می‌یابد اظهار کرد: در استان اردبیل نیز  می‌توان با تفاهم و همدلی،  آفت واگرایی و تنش را به فرصت همگرایی و وحدت تغییر داد و ظرفیت‌هایی را برای افزایش تولید ثروت، ایجاد کرد.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل ضمن تقدیر از عملکرد جامعه اسلامی اصناف و بازاریان گفت: باید برای آینده، نیروی انسانی با ارزشی که در استان وجود دارد برنامه مدون داشته و نسبت به خطر مهاجرفرستی بی‌اعتنا و بی‌توجه نباشیم.

عاملی سرمایه‌گذاری در شاخص‌های اقتصادی را مهم دانست و افزود: سرمایه‌گذاران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند و در راستای تحول‌آفرینی بیش‌تر، نیازمند سرمایه‌گذاران قدر و دارای اهلیت هستیم و لذا باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران بزرگ را در استان فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: تعلیم و تربیت منابع انسانی، اصلی‌ترین منبع تولید ثروت است و تلاش در تربیت نیروی انسانی با بهره‌گیری از آموزش‌های صحیح، می‌تواند در کاهش بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیز موثر باشد.

استاندار اردبیل گفت: شاخص‌هایی برای تربیت جوانان و فرزندان این سرزمین باید در آموزش و پرورش  تعریف شوند تا از روی این معیارها برای آینده جوانان، به صورت ویژه، برنامه‌ریزی داشته باشیم .

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد:سفر رییس جمهور به استان اردبیل قبل از ارسال قانون بودجه به مجلس انجام شد تا نیازها و مصوبات سفر در بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه مجلس و دولت قرار گیرد.

در این دیدار اعضای جامعه اسلامی اصناف و بازاریان در رابطه با فرهنگ، ورزش، اصناف، مسایل شهری، منطقه آزاد تجاری، مسایل مطالبه گری، پروژه های عمرانی، مسایل اجتماعی و آموزشی، مسایل تاریخی و توسعه و پیشرفت استان نظر و پیشنهادهای خود را ارایه دادند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه