English

سید حامد عاملی:

راه اندازی شهرک صنفی در اردبیل ضرورت دارد

استاندار اردبیل گفت: ضرورت احداث شهرک صنفی در اردبیل احساس می شود و اهالی بازار نیز در تسریع راه اندازی این شهرک تاکید دارند.

راه اندازی شهرک صنفی در اردبیل ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید حامد عاملی ، استاندار اردبیل با حضور در اتاق اصناف اردبیل و نشست با روسای اتحادیه های صنفی گفت: رونق‌بخشی به فضای کسب و کار و اقتصاد بازار از رویکردهای مهم دولت و مسئولان استانی است و باید با همدلی و خرد جمعی برای ارتقای شاخص های اقتصادی تلاش کنیم.

وی افزود: در ۵ ماه گذشته وضعیت درآمدی و اقتصادی مردم ارزیابی شده و تمام برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها بر اساس این ارزیابی، صورت می گیرد.

استاندار اردبیل گفت: یکی از مشکلات بخش اصناف نحوه بررسی اقلام قاچاق از سوی پلیس است که نشستی به فرمانده انتظامی در این مورد انجام شده که امیدواریم با نگرش مثبت به سمت و سوی توسعه اقتصادی و رونق بازار حرکت کرده و در کنار آن مشکلات سامانه جامع تجارت و بهبود فضای کسب و کار را حل کنیم.

عاملی افزود: در سه بخش کشاورزی، ‌گردشگری و صنعت با تأمین زیرساخت‌ها و همچنین اجرای طرح‌های توسعه‌ای به راحتی می‌توان منابع درآمدی استان را سالانه به ۲ برابر ارتقا داد تا استاندارد زندگی برای اهالی این استان نیز فراهم آید.

وی تقویت حوزه گردشگری خارجی و توجه به زنجیره تولید در بخش صنعت را در کنار افزایش تولید محصولات باغی، زراعی و دامی یادآور شد و گفت: همه این فعالیت‌ها باید در بستر یک تغییر و تحول نگرش انجام شود چرا که ما در استان به شدت نیازمند تغییر ایده و دیدگاه مسئولان و متولیان اجرایی هستیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: در ۴ماهه اخیر بیش از ۹۰۰میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور برای حوزه های مختلف عمرانی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و سلامت استان تزریق شده است.

عاملی مهمترین عنصر توسعه استان را توجه به راه های ارتباطی و تقویت پروژه‌های زیربنایی و عمرانی دانست و گفت: استان اردبیل ۱۲ درصد از سرانه متوسط کشور در طول بزرگراه‌ها عقب است و از همین رو احداث بزرگراه شمال به جنوب در اولویت اصلی قرار گرفته تا بخشی از عقب ماندگی های تاریخی استان جبران شود.

او با بیان اینکه برای تکمیل راه آهن اردبیل میانه مصمم هستیم گفت:تکمیل راه آهن اردبیل_ میانه و توجیه دار کردن راه آهن اردبیل به پارس آباد مورد توجه قرار گرفته و سرعت اجرای تونل‌ها و پل‌ها در ۶۰ کیلومتر گلوگاه اساس این مسیر ریلی قرار دارد.

استاندار اردبیل گفت: در بحث فرودگاه اردبیل نیز سعی شد تا با ارتقا و نصب سیستم روشنایی و راه‌اندازی باند اصلی لغو پروازها در اردبیل به حداقل رسیده و با ایجاد آشیانه یک هواپیمای اختصاصی که بتواند در این فرودگاه مستقر شود در دستور کار قرار دارد.

عاملی همچنین اجرای احداث ۴پست تولید برق و اجرای خط دوم انتقال گاز از میانه به اردبیل را دیگر پیگیری‌ها عنوان کرد و ادامه داد: تمام تلاش ما جذب سرمایه‌گذار، رونق اقتصادی و افزایش سرانه درآمد مردم استان است که این موضوع با اجرای طرح های پیش بینی شده قابلیت ۲برابر شدن دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه