English

فرماندار آستارا خبرداد؛

آغاز ساخت پروژه راه آهن آستارا به رشت

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از آغاز ساخت پروژه راه آهن آستارا به رشت خبر داد.

آغاز ساخت پروژه راه آهن آستارا به رشت

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، عنایت رضایی پور فرماندار آستارا با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم اتصال کریدور شمال به جنوب بیان کرد: امروز پروژه ساخت راه آهن آستارا به رشت در ناحیه شهرستان مرزی آستارا به طول ۱۱.۵ کیلومتر آغاز می شود.

رضایی پور با اشاره به جزئیات این پروژه گفت: این مسیر ۴ کیلومتر پل روگذر و یک کیلومتر تونل را شامل می شود و برآورد تامین و ساخت این پروژه بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

 درباره پیش بینی میزان عبور بار از کریدور شمال-چنوب در صورت تکمیل راه آهن رشت-آستارا گفت: بر اساس مطالعات مشاور پروژه، کریدور ریلی شمال-جنوب از کشورهای شمال اروپا، روسیه و منطقه قفقاز پیشنهاد عبور ترانزیتی ۷ میلیون تن بار را خواهد داشت.

وی با اشاره به زمان بندی انجام پروژه گفت: مدت زمان در نظر گرفته شده برای تکمیل راه آهن آستارا به رشت ۳۶ ماه است و تمام سعی و تلاش دولت در تسریع تکمیل پروژه و اتصال کریدور شمال به جنوب است.

نماینده عالی دولت در افزود: قطعه آخر مسیر راه آهن رشت به آستارا شامل کیلومتر ۱۴۹ تا ۱۶۰.۵ به طول ۱۱.۵ کیلومتر را قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) می‌سازد و فرآیند تملک اراضی به میزان ۷.۵ کیلومتر انجام شده و پیمانکار پروژه در جال تجهیز کارگاه و اقدامات لازم برای ساخت پروژه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه