English

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران خبر داد؛

ثبت نام حدود ۱۰ هزار نفر از دامداران و مرغداران استان برای بهره مندی از تسهیلات دامدار کارت

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران گفت: طی هفت ماهه که طرح دامدار کارت آغاز شده است، 9 هزار و 660 نفر در استان ثبت نام کرده اند که نیاز تسهیلات آنان 367 هزار و 903 میلیارد تومان است.

ثبت نام حدود 10 هزار نفر از دامداران و مرغداران استان برای بهره مندی از تسهیلات دامدار کارت

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، با اعلام این که مازندران رتبه چهارم را در بخش تقاضا و رتبه سوم را در پرداخت تسهیلات دامدارکارت دارد، اظهار داشت: از آن جایی که تا 70 درصد دامداری در استان سنتی و واحدهای کوچک چند رأسی هستند، طرح دامدار کارت سبب شد تا علاوه بر حل مشکلات نقدینگی، نهاده های دامی را با قیمت مصوب دریافت کنند.

وی با بیان این که طی هفت ماهه که طرح دامدار کارت آغاز شده است، 9 هزار و 660 نفر در استان ثبت نام کرده اند که نیاز تسهیلات آنان 367 هزار و 903 میلیارد تومان است، ادامه داد: پس از بررسی های کارشناسی هفت هزار و 82 نفر از آنان برای دریافت یک هزار و 635 میلیارد تومان به بانک معرفی شدند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه با توجه به تقاضا، منابع برای پرداخت تسهیلات دامدارکارت محدود است، خواستار افزایش اعتبار از وزارت جهاد کشاورزی شد و در عین حال توضیح داد که با حمایت و پیگیری استاندار فرایند معرفی به بانک و تأمین اعتبار نیز مطلوب تر شده است.

وی با بیان این که نمونه بارز حمایت و پیگیری استاندار مازندران در مقوله صدور و پرداخت تسهیلات دامدارکارت سفر استانی حسینی پور به همراه مدیران دستگاه اجرایی به شهرستان گلوگاه در شرق استان است، گفت: در همین راستا و برای اجرایی شدن این مصوبه 50 نفر از مرغداران و دامداران این شهرستان پس از معرفی به بانک موفق به دریافت حدود 11 میلیارد تومان تسهیلات دامدار کارت و طیور کارت شدند.

به گزارش موج؛ دامدارکارت با هدف کمک به تأمین بخشی از نهاده های دامی دامداران با سود بانکی 11 درصد به صورت یک ساله در اختیار آنان قرار می گیرد و دامداران می توانند با تهیه این کارت، برای هر رأس دام سنگین 700 هزار تومان و برای هر رأس دام سبک 300 هزار تومان تا سقف 500 میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند.

این کارت قابلیت نقد شدن ندارد و دامداران فقط می توانند از فروشگاه های مورد تأیید وزارت جهاد کشاورزی نهاده های دامی خود را خریداری کنند و دامدار کارت که اواخر آذر ماه امسال رونمایی شد در مرحله نخست برای دامداران روستایی و عشایری تعریف شده است و برای دامداران صنعتی نیست.

وزارت جهاد کشاورزی در پی رونمایی این کارت اعلام کرد که با همکاری بانک مرکزی در این مرحله 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ترجیحی 11 درصد در قالب کارت تأمین نهاده های دامی تعریف شده که از سوی بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.

در مازندران دو هزار و 500 واحد مرغداری با ظرفیت تولید بیش از 180 هزار تن گوشت سفید فعال است که تأمین نهاده های دامی از مهمترین نیازها در امر تولید صنعت طیور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه