English

انسیه خزعلی:

فرهنگسازی در خصوص اهمیت فرزندپروری مورد غفلت واقع شده است

معاون رییس جمهور بیان کرد: مساله فقط به دنیا آوردن فرزند نیست، بلکه مهمتر از آن ارتقای سطح کیفی خانواده و نیز فرزندپروری است که روی این موضوع بسیار کم سرمایه گذاری و فرهنگ سازی شده است.

فرهنگسازی در خصوص اهمیت فرزندپروری مورد غفلت واقع شده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در جلسه ستاد جوانی جمعیت خراسان رضوی عنوان کرد: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طرح‌های تحویل خودرو به خانواده‌ها پیش از موعد مقرر اجراشده است.

خزعلی در ادامه گفت: تا کنون۵۰ هزار خودرو به مادران دارای دو فرزند یا بیشتر داده شده است که البته روی این موضوع خیلی تبلیغ نشده است و  واگذاری مسکن به خانواده‌های دارای ۴ قلو در اکثر استان‌های کشور در حال انجام است

معاون رییس جمهور افزود: این امر در استان خراسان رضوی، که سه خانواده مشمول آن هستند، به کندی در حال انجام است و امیدواریم سرعت بگیرد و سرمایه‌گذاری و فرهنگسازی در خصوص اهمیت فرزندپروری مورد غفلت واقع شده است و حال آنکه این موضوع از فرزندآوری اهمیت به مراتب بیشتری دارد.

وی ادامه داد: موضوع جمعیت از جمله مواردی است که دشمن برنامه‌ریزی گسترده‌ای را بر روی آن انجام داده‌است و در داخل کشور هم متأسفانه اهمال‌های طولانی‌مدتی نسبت به آن صورت گرفته است، لذا اکنون باید با برنامه‌ریزی متقن و هماهنگی لازم، به صورت ضربتی و جهشی از این چاله خارج شویم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

خزعلی تصریح کرد: در راستای حفظ خانواده و جمعیت، حمایت‌های اقتصادی یکی از مواردی است که از دست دولت برمی‌آید، اما موضوع بسیار اصلی و تاثیرگذار در این امر، مباحث فرهنگی از جمله فرهنگسازی ، ایجاد انگیزه، شغل، ایجاد وظیفه و انگیزه برای فرزندآوری و فرزندپروری است.

وی یادآور شد: مساله فقط به دنیا آوردن فرزند نیست، بلکه مهمتر از آن ارتقای سطح کیفی خانواده و نیز فرزندپروری است که روی این موضوع بسیار کم سرمایه گذاری و فرهنگ سازی شده است چرا که دیربازده است و تاثیر مسایل فرهنگی را نمی‌توان به سرعت در جامعه دید، اما این امر نباید سبب غفلت از این موضوع شود.

خزعلی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: هم اکنون میزان جمعیت خانوار به شدت کاهش یافته است که رفع این مساله با همکاری وزارت بهداشت و انجام تبلیغات و فعالیت‌های فرهنگی میسر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه