English

حجت‌الاسلام احمد مروی:

بسیاری از مشکلات حوزه زیست محیطی با ارتقای فرهنگ مردم حل می شود

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: توجه به محیط زیست و صیانت از طبیعت و مخلوقات خداوند امری دینی است و همچنین باید به توجهات رهبر معظم انقلاب نسبت به محیط زیست اشاره کرد.

بسیاری از مشکلات حوزه زیست محیطی با ارتقای فرهنگ مردم حل می شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی عنوان کرد: توجه به محیط‌زیست ، امری تشریفاتی و تزئینی نیست و باید به یک فرهنگ در میان عموم تبدیل شود.

حجت‌الاسلام مروی این سخنان را در دیدار با رئیس، معاونان و خانواده شهدای سازمان حفاظت محیط‌زیست اظهار کرد و در ادامه افزود: متأسفانه اهمیت محیط‌زیست برای مردم به‌خوبی تبیین نشده است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه تصریح کرد: توجه به محیط زیست و صیانت از طبیعت و مخلوقات خداوند امری دینی است و همچنین باید به توجهات رهبر معظم انقلاب نسبت به محیط زیست اشاره کرد.

وی یادآور شد: برای احداث بنایی در جوار حسینیه امام خمینی (ره) قرار بود درختی قطع شود و از آن محل دیوار عبور کند؛ هنگامی که مقام معظم رهبری مطلع شدند، به طور جدی با قطع آن درخت مخالفت کردند، به‌گونه‌ای که درنهایت مجریان طرح مجبور شدند دیوار را به شکلی بسازند که تنه درخت از وسط آن عبور کند.

حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست نوعی عبادت است، افزود: متأسفانه در صیانت از محیط زیست نگاه معرفتی و ایمانی وجود ندارد؛ درحالی‌که حفاظت از طبیعت یک وظیفه دینی است.

تولیت آستان قدس ابراز کرد: طبق آیات قرآن کریم خداوند هرآن چه بر روی زمین هست را برای انسان آفریده؛ اما این موضوع به آن معنا نیست که انسان در نوع برخورد با مخلوقات خداوند آزاد باشد؛ طبیعت متعلق به تمامی انسان‌هاست و هیچ‌کس حق ندارد به محیط زیست آسیب برساند.

وی ادامه داد: ارتقای فرهنگ زیست محیطی مردم می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه طبیعت را برطرف کند و برای فرهنگسازی در خصوص صیانت از محیط‌زیست دستگاه‌های فرهنگی همانند صداوسیما باید ورود کنند تا مردم مطلع شوند که حفاظت از محیط زیست امری دینی و عبادی، رفتاری مؤمنانه و توصیه اولیای دین بوده و پی آمد‌های عدم توجه به حفظ و صیانت از آن، زندگی بشریت را تهدید می‌کند.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره بر لزوم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط‌ زیست افزود: شهدای محیط‌بان و سازمان محیط زیست جان خود را در راه دفاع از موهبات و نعمات خداوند و صیانت از حقوق انسان‌ها و حیوانات و پاسداری از حق حیات و زندگی فدا کرده‌اند، لذا ارزش کار آن‌ها غیرقابل توصیف است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی