English

هرمزگان با تنها ۱۶ روز هوای پاک در طول سال

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان ضمن اشاره به این‌که در سال گذشته ۲۷ صنعت آلاینده و امسال نیز ۱۷ صنعت آلاینده در استان شناسایی شده است، گفت: امسال تنها در ۱۶ روز هوای هرمزگان پاک بوده است.

هرمزگان با تنها ۱۶ روز هوای پاک در طول سال

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «حبیب مسیحی تازیانی» مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان صبح امروز به مناسبت روز هوای پاک در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در ۹ ماهه‌ی ابتدای سال جاری ۱۱۹ اخطار به مراکز مختلف آلوده‌کننده‌ی محیط‌زیست صادر شده است، گفت: در پی پایش‌های صورت گرفته ۱۷ صنعت در لیست صنایع آلاینده هرمزگان منظور شده که در پایان بهمن‌ماه در سامانه محیط‌زیست ثبت می‌شود.

وی تعداد صنایع آلاینده هرمزگان در سال گذشته را ۲۷ صنعت عنوان کرد و افزود: اخذ و میزان جرائم در اختیارات سازمان امور مالیاتی است و این سازمان تکلیفی مبنی بر اعلام میزان جرائم ندارد.

مسیحی تازیانی در ادامه تصریح کرد: شرکت‌های زیرمجموعه‌ی شرکت فلات قاره و همچنین توانیر هرمزگان در زمره‌ی شرکت‌هایی بوده‌اند که در پنج سال متوالی اخیر جز صنایع آلاینده منظور شده‌اند.

وی در خصوص صدمات این صنایع بر سلامت شهروندان نیز افزود: بررسی تأثیر فلزات سنگین بر زندگی و سلامت مردم بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و سازمان حفاظت محیط‌زیست هرمزگان وظیفه‌ی اظهارنظر راجع به آن را ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان در رابطه با وضعیت سلامت هوا در ۹ ماهه‌ی اخیر نیز بیان داشت: در این مدت تعداد روزهای پاک ۱۶ روز، تعداد روزهای قابل‌قبول ۲۱۸، تعداد روزهای ناسالم ۳۹ و تعداد روزهای خیلی ناسالم سه روز بوده است.

وی به وضعیت این شاخص‌ها در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در سال 1399 نیز تعداد روزهای پاک ۱۳ روز، تعداد روزهای قابل‌قبول ۲۰۴، تعداد روزهای ناسالم ۵۲ روز و تعداد روزهای خیلی ناسالم هفت روز بوده است.

مسیحی تازیانی در پاسخ به انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی صحیح از وضعیت سلامت هوا در هرمزگان نیز گفت: در کارگروه مذکور صداوسیما باید وضعیت را اعلام کند اما از این به بعد اطلاع‌رسانی را گسترده‌تر خواهیم کرد تا سایر رسانه‌ها و قشر وسیع‌تری از مردم در جریان موضوع قرار گیرند.

وی در ادامه استفاده از پنل‌های خورشیدی را سبب کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی عنوان کرد و افزود: روشنایی تمامی ادارات محیط‌زیست هرمزگان از طریق پنل های خورشیدی تأمین می‌شود و کشور چین طی تفاهم‌نامه‌ای این پنل‌ها را به ایران تحویل داده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان در پایان از راه‌اندازی قریب‌الوقوع ایستگاه پایش هوای بندرلنگه خبر داد و افزود: پیشنهاد اجرای شش ایستگاه سنجش ذرات گردوغبار جدید را هم به سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور ارائه کرده‌ایم که در صورت موافقت ایستگاه‌های استان به 11 ایستگاه ارتقا خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه