English

در نشست خبری رئیس جمهوری با اصحاب رسانه استان هرمزگان مطرح شد؛

صنایع هرمزگان مسئولیت‌های اجتماعی خود را فراموش نکنند

رئیس جمهور تاکید کرد: صنایع بزرگ باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده و با پرداخت سهم استان، در توسعه یافتگی هرمزگان نقش داشته باشند.

صنایع هرمزگان مسئولیت‌های اجتماعی خود را فراموش نکنند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری پایانی سفر دو روزه به هرمزگان، اظهار داشت: به کارگیری نیروهای بومی در صنایع بزرگ استان باید اولویت مدیران باشد.

وی ادامه داد: وقتی افراد تحصیل کرده و آماده به کار در استان وجود دارد، باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

رئیسی با اشاره به مصوبات شورای اداری روز گذشته گفت: مسائل استان در سه دسته با امکان حل سریع، مسائل نیازمند به تامین اعتبارات از مرکز و به کمک سازمان برنامه و بودجه و مسائلی که برای حل شدن به زمان بیشتری نیاز دارند، دسته بندی شده و با پیگیری های استاندار قابل حل است.

سید+ابراهیم+رئیسی

*پیشرفت ساخت و ساز در مناطق زلزله زده 

رئیس دولت سیزدهم در ادامه با اشاره به بازدیدهای انجام شده از مناطق سیل زده و زلزله زده استان بیان کرد: خداوند را شاکریم که ابعاد این حادثه گستردگی بسیاری نداشته و تلفات بسیار پایین بوده است.

وی با تاکید بر لزوم جبران خسارت های وارده به دامداران و کشاورزان از سوی دولت افزود: در مناطق زلزله‌زده شاهد به پایان رسیدن امدادهای اولیه مانند آواربرداری و انجام فونداسیون ها بودیم.

به گفته رئیسی، ساخت و ساز در این مناطق جریان دارد و با تامین اعتبارات از سوی دولت، همکاری بنیاد مسکن، پیمانکاران و کمک مردم به زودی شاهد پیشرفت های بیشتر و بهتری در این مناطق خواهیم بود.

*صید ترال ممنوع می شود

رئیس جمهور همچنین به کمبودهای حاکم بر استان اشاره کرد و عنوان داشت: برای حل این کمبودها، براساس برنامه‌ای که استاندار در ابتدای جلسه شورای اداری ارائه کردند و مشکلات احصا شده توسط وزرا در این سفر، ضرورت هایی برای حل وجود دارد.

وی ادامه داد: ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در برخی نقاط از ضرورت های بسیاری از شهرستان های این استان است.

رئیسی بر نیاز کشاورزی و صید و صیادی هرمزگان به ساماندهی تاکید کرد و گفت: صید ترال به دلیل آسیب هایی که به ذخایر زیستی وارد می کند، در استان بوشهر و استان هرمزگان باید ممنوع شود و مواردی که شیلات باید مجوز بدهد، مورد پیگیری قرار گیرد.

سید+ابراهیم+رئیسی6

*تامین کالاهای مورد نیاز کشور با کالای همراه ملوان

مقام عالی دولت سیزدهم در ادامه یادآور شد: مصوباتی در خصوص ساماندهی کالاهای ته‌لنجی و همراه ملوان در شورای اداری انجام شد.

وی تاکید کرد: این  ظرفیت می‌تواند به کانالی برای واردات و صادرات در سطوح جزئی‌تر، تبدیل شود تا ضمن تامین کالاهای مورد نیاز کشور، بخشی از نیازمالی ملوانان را نیز تامین کند.

به گفته رئیسی، با ابلاغ آئین نامه مصوب در شورا، ملوانان با میزان، نوع، قیمت و ظرفیت کالاهایی که می توانند به عنوان کالای همراه وارد کشور کنند آشنا شده و واردات این کالاها به داخل کشور از طریق مبادی قانونی، نظام خواهد یافت.

سید+ابراهیم+رئیسی2

*سهم خواهی استان از صنایع بزرگ 

رئیس جمهور با اشاره به لزوم عمل به مسئولیت‌های اجتماعی از سوی صنایع بزرگ اظهار داشت: این درست نیست که استان هرمزگان از آلاینده های ناشی از صنایع بزرگ متضرر شود ولی از منافع حضور این صنایع بهره‌ای نذاشته باشد.

وی تاکید کرد: صنایع بزرگ باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده و با پرداخت سهم استان، در توسعه یافتگی هرمزگان نقش داشته باشند.

رئیسی مسئله رونق تجارت در استان هرمزگان را اولویتی دیگر در بحث توسعه یافتگی دانست و گفت: استان هرمزگان می تواند با استفاده از ظرفیت های خود، محصولات کشاورزی و کالاهای تولیدی مورد نیاز استان های همجوار و کشورهای همسایه را تامین کند و در این مورد نیاز به تسهیل در انجام امور است.

وی پتانسیل هرمزگان در صنعت گردشگری را بی مانند خواند و اذعان داشت: این استان با فعال سازی توانایی های خود در صنعت گردشگری می تواند مشکلات فقر و بیکاری خود را ریشه کن کند.

سید+ابراهیم+رئیسی3

*توسعه یافتگی با محوریت فرهنگ بومی

رئیسی در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران، فرهنگ غنی استان را مورد تجلیل قرار داد و عنوان داشت: فرهنگ ریشه دار دینی و اسلامی و آداب و رسوم این منطقه بسیار قابل احترام است و در هر نوع توسعه یافتگی باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: مهندسی فرهنگی کاری بود که در شورای انقلاب فرهنگی مطرح شد و برشی به نام هرمزگان دارد که باید در این زمینه فعالیت داشته باشد.

رئیس جمهور، توسعه یافتگی در استان را یک ضرورت دانست که باید با محوریت فرهنگ اصیل مردم استان هرمزگان توام شود.

سید+ابراهیم+رئیسی4

*انتزاعی در برنامه دولت نیست

رئیس دولت سیزدهم همچنین با پاسخ به پرسشی در مورد احتمال الحاق غرب هرمزگان به استان فارس گفت: اگر چه ممکن است خواسته‌هایی در این خصوص باشد، اما در دستور کار دولت چنین بحثی مطرح نیست.

وی از اصحاب رسانه به عنوان چشمان بیدار جامعه یاد کرد و افزود: در شورای اداری این سفر استانی مصوباتی اعلام شد که حتماً باید اجرایی شوند و اصحاب رسانه باید پیگیر اجرایی شدن این مصوبات باشند تا با ایجاد تحول مردم احساس کنند این سفرهای استانی موثر بوده است.

سید+ابراهیم+رئیسی5

رئیسی ادامه داد: استاندار به عنوان نماینده عالی دولت باید مصوبات شورای اداری را دنبال کند تا اجرایی شود و مردم را در جریان پیشرفت کار بگذارد و اگر به هر دلیلی، کار به انجام نرسید، علت را به مردم گزارش دهد تا اعتماد ملت به دولت افزایش یابد.

گفتنی است، رئیس جمهور از روز گذشته به استان هرمزگان سفر کرده بود و عصر روز جمعه از طریق فرودگاه بین‌المللی قشم این جزیره را به مقصد تهران ترک کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه