English

فعالیت ۲۵۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در هرمزگان

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان گفت: هم اکنون 257 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح هرمزگان وجود دارد.

فعالیت ۲۵۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، رضا علیزاده سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان به ‌مناسبت « روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای » درنشست خبری با اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: تاسیس آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای از پایان سال گذشته پیشرفت چشمگیری را داشته است و هم اکنون 257 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح هرمزگان وجود دارد.  

علیزاده ابراز داشت: اغلب رشته های فنی و حرفه ای دارای متقاضی زیادی است اما همچنان حمایت های ویژه مسئولان استانی و همچنین نگاه ویژه سرمایه گذاران را می طلبد و باید آن ها را به سمت تاسیس آموزشگاه ها سوق دهیم و از این طریق نیازهای مهارت آموزان فنی و حرفه ای برطرف شود.

وی عنوان کرد: با تلاش مضاعف می توان آموزشگاه ها را در سطح استان هرمزگان توسعه داد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان بیان داشت:  در استان هرمزگان 15 مرکز جوار کارگاهی، 10 مرکز مهارت آموزی در پادگان ها، 7 مرکز مهارت آموزی در زندان ها و 10 دهستان هدف در 9 شهرستان فعال دارند.

وی ضمن بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان در حوزه نیروی انسانی با چالش های عدیده ای مواجه است، در ادامه گفت: البته در این راستا سایت گذارهای تکمیلی صورت گرفته است و تلاش خواهیم کرد با توجه به طرح توسعه سواحل مکران از این ظرفیت های بی نظیر با حمایت مسئولان استانی مجوز برای جذب نیروی انسانی بومی را دریافت کنیم.

علیزاده ابراز داشت: طبق آمارها و اطلاعات سال گذشته، رتبه جمعیتی استان هرمزگان بروز رسانی نشده و به لحاظ جمعیت هرمزگان در رتبه 15 کشور قرار دارد و از نظر مساحت جزو نهمین استان است.

بیشتر بخوانید:

برگزاری اولین دوره آزمون تعیین شایستگی آزمون‌گران در هرمزگان

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان گفت: 181 نفر نیروی های انسانی مستقر در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان هستند و از این تعداد بالغ بر117 نفر نیروی انسانی پیمانی و 56 نفر از نیروها قراردادی و همچنین تعداد مربیان حق التدریسی 9 نفر است.

علیزاده در ادامه گفت: 37 مورد کارگاه های فعال در فنی و حرفه ای هرمزگان است و همچنین باید تمام کارگاه های تعطیل شده را به صورت قانونی به چرخه فعالیت بازگردانیم تا از این طریق شرایط مناسب تری برای خدمات رسانی به مهارت آموزان فراهم شود.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان با اشاره به آموزش مهارت های فنی و حرفه ای ویژه زندانیان مطالبی را عنوان کرد و گفت: درسال گذشته تعداد مهارت آموزان در حوزه پادگان بالغ بر4 هزارو 86 نفر بوده و همچنین در حوزه زندان ها به 741 نفر و همچنین در حوزه سکونتگاه های غیر رسمی به 474 نفر آموزش داده ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه