English

استاندار کرمانشاه:

قرارگاه عملیاتی اشتغال، ناظر روزشمار در پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به کرمانشاه است

استاندار کرمانشاه الزام روز شمار پیگیری طرحها در قرارگاه عملیاتی اشتغال را ضامن اجرای ۲۰۰ پروژه مصوب رئیس جمهور با اعتباری بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان در کرمانشاه عنوان کرد.

قرارگاه عملیاتی اشتغال، ناظر روزشمار در پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به کرمانشاه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان ۲۰۰ طرح به تصویب رسید، گفت: مبلغی هم که برای اجرای این مصوبات تعیین شده ۳۳ هزار و ۲۴۲ میلیارد تومان است که می تواند کرمانشاه را روی ریل توسعه قرار دهد.

 بهمن امیری مقدم در نشست خبری با خبرگزاری های استان کرمانشاه اظهار داشت: از مبلغ مصوب شده ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی و بالغ بر ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هم برای تکمیل، توسعه و احداث بنگاه های اقتصادی، واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین تسهیلات بانکی خواهد بود.

وی ادامه داد: از مجموع کل اعتبار درنظر گرفته شده ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه شهرستان های استان توزیع خواهد شد و بیش از ۷ هزار میلیارد تومان هم به پروژه های مشترک استانی که در چند شهرستان به صورت همزمان اجرا می شوند، اختصاص پیدا خواهد کرد.

امیری مقدم همچنین با اشاره به تصویب ۶۴ پروژه در حوزه زیرساختی و تصویب اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان در این حوزه، گفت: برای ۱۱۴ پروژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به تصویب ۵۱ مصوبه فرهنگی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان، یادآور شد: در حوزه کشاورزی نیز ۲۴ پروژه در بخش آب و خاک با اعتبار سه هزار میلیارد تومان مصوب شده است.

وی اعتبار حوزه اجتماعی و رفاهی سفر رئیس جمهور برای کرمانشاه را ۲۴۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حوزه امنیتی و انتظامی هم ۴۰۰ میلیارد تومان مصوب شد.

امیری مقدم اعتبار اختصاص یافته در حوزه فرهنگی - آموزشی را ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و ورزش را ۲۳۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اجرای طرح های هادی در ۱۲۷ روستا مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه تکمیل خواهد شد 

مدیر ارشد استان کرمانشاه در ادامه به برخی مصوبات سفر رئیس جمهوری در حوزه راهداری هم اشاره و اظهار کرد: تکمیل پروژه راه آهن کرمانشاه و امتداد آن تا مرز خسروی، تکمیل راه کرمانشاه - کامیاران، تکمیل باند بیستون - هرسین - نورآباد، بهسازی راه سنقر وکلیایی - کامیاران، تکمیل کتابخانه مرکزی، آغاز به کار مصلی کرمانشاه، طرح بهسازی و توسعه فرودگاه کرمانشاه و اجرای طرح های آبرسانی به کرمانشاه، پاوه، کرندغرب، صحنه و سنقروکلیایی از جمله آن هاست.

وی ادامه داد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز پروژه های تکمیل دانشکده دندانپزشکی کرمانشاه، تکمیل بیمارستان ۸۱ تختخوابی سرپل ذهاب، تکمیل و تجهز بیمارستان های دالاهو، ثلاث باباجانی و روانسر و اورژانس بیمارستان های طلاقانی و امام رضا کرمانشاه و امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب، تکمیل بخش آی سی یو بیمارستان فارابی و تکمیل ۷۱ پروژه بهداشتی و درمانی در سطح استان از جمله پروژه های مصوب بوده است.

امیری مقدم همچنین از تاکید رئیس جمهور برای اتمام فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه خبر داد و گفت: انشالله حتما با کمک هایی که از سوی دولت و شهرداری می شود این پروژه انجام خواهد گرفت.

استاندار کرمانشاه گفت: از دیگر مصوبات مهم سفر رئیس جمهور می توان به تکمیل پروژه های استخر قهرمانی، سالن ۶ هزار نفری و پیست اتومبیلرانی در دهکده المپیک و همچنین احداث ۲۰ زمین چمن مصنوعی در مناطق محروم استان اشاره کرد.

وی گفت: تجهیز و توسعه دانشگاه فنی - مهندسی، تکمیل پارک علم و فناوری، ساخت، تجهیز و هوشمندسازی مدارس، تکمیل مراکز فنی و حرفه ای و تقویت مراکز بهزیستی از جمله دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور بود.

امیری مقدم یادآوری کرد: قرار است به زودی مبلغی بین ۲ تا سه هزار میلیارد تومان از اعتبار مصوب شده به استان تخصیص پیدا کند و انشالله برنامه های خود را با همین میزان اعتبار با اولویت اشتغالزایی آغاز خواهیم کرد.

بازسازی زلزله در سرپل ذهاب هنوز تمام نشده است

نماینده عالی دولت در کرمانشاه ادامه داد: با اینکه سفر رئیس جمهور به کرمانشاه پایان یافت اما هنوز برخی کارها مانند بازسازی کامل مناطق زلزله زده خصوصا در شهرستان های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی که خسارات بیشتری را متحمل شده و هنوز بسیاری از ادارات آن در کانکس ها مستقر هستند را با جدیت دنبال می کنیم که البته این کار به رقمی در حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه همه پروژه های مطرح شده در سفر رئیس جمهور قبلا کارشناسی شده بودند و به همین دلیل تقریبا همه آن ها به جز چند مورد توسط معاون اجرایی رئیس جمهور مورد موافقت و تصویب قرار گرفت و انشالله با اجرایی شدن آن ها گام بلندی برای توسعه و رونق استان برخواهیم داشت.

امیری مقدم همچنین از تشکیل قرارگاه عملیاتی ایجاد اشتغال در استان خبر داد و با بیان اینکه ایجاد شغل در استان یکی از دغدغه های رئیس جمهور هم بود، گفت: ما ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی را با جدیت و روی برنامه سند اشتغال دنبال می کنیم و بسیار هم امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این استان به نشاط و مراکز تفریحی نیاز دارد، گفت: برهمین اساس به دنبال ایجاد یک محموعه تفریحی بازی های آبی در کرمانشاه هستیم.

وی ادامه داد: ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری از دیگر برنامه هایی است که با جدیت دنبال و به شهرداری نیز اعلام کرده ایم بحث ایجاد یک شهربازی مجهز و استاندارد را دنبال کند.

امیری مقدم همچنین از نیاز کرمانشاه به گسترش ارتباطات خود گفت و افزود: در همین راستا تلاش می کنیم با برخی شهرهای اسپانیا، عراق و ... رابطه خواهرخواندگی ایجاد کنیم.

امیری مقدم در پایان و با تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم دهیم تا کرمانشاهی آباد و توسعه یافته بسازیم و تغیری مثبت ایجاد کنیم، گفت: بسیار امید دارم تا با وضعیتی که درپیش گرفته ایم مشکلات را یکی پس از دیگری از میان برداشته و مردم شریف کرمانشاه طعم آسایش و برخورداری از رفاه اقتصادی را بچشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه