English

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان برخوار در گفتگو با موج اعلام کرد:

انعقاد ۱۱ تفاهم نامه با ادارات شهرستان اصفهان در سال ۱۴۰۰

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان برخوار از انعقاد 11 تفاهم نامه با ادارات و نهادهای شهرستان اصفهان درسه ماهه اول سال 1400 خبر داد.

انعقاد 11 تفاهم نامه با ادارات شهرستان اصفهان در سال 1400

علیرضا ملک پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با اشاره به انعقاد 11 تفاهم نامه همکاری با ادارات و نهادهای شهرستان در سال جاری بیان کرد: همچنین جلسات متعدد هم اندیشی با مسئولان شهرستان در زمینه بررسی مشکلات اشتغال ورفع موانع تولید برگزار شده است.

وی ادامه داد: جلسه هم اندیشی درخصوص سفارش محور نمودن مدل های آموزش مهارتی با حضور کارشناس اداره تعاون، کارورفاه اجتماعی ومدیران آموزشگاه های فنی وحرفه ای آزاد شهرستان دررشته های طراحی ودوخت وصنایع انجام شد.

ملک پور اظهارداشت: تفاهم نامه همکاری بین دهیاری های شهرستان شامل، روستاهای علی آباد ملاعلی، محسن آباد، مرغ ودنبی، علی آباد چی وپروانه منعقد شد.

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان برخوار عنوان نمود: مرکز آموزش فنی وحرفه ای تفاهم نامه هایی با سپاه وبسیج شهرستان، دانشگاه، گروه توسعه و سرمایه گذاری انتخاب، اتحادیه پوشاک، کیف وکفش، فرش وتریکو، مجمع ندامتگاه کانون نظام ونسوان استان اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد در طی سه ماهه اول سال جاری منعقد گردید.

وی اشاره به اینکه مهم ترین دغدغه مرکز فنی وحرفه ای رفع موانع اشتغال است، خاطرنشان کرد: بیش از 20 جلسه درزمینه بررسی مشکلات اشتغال و رفع موانع تولید انجام پذیرفت.

علیرضا ملک پور درخصوص اجرای طرح نوین آموزش دوگانه در مراکز شهرستان که توسط مدیرکل استان پایه ریزی گردیده است، بیان داشت: با اجرای طرح آموزش دوگانه و با هدف رونق تولید، نیروی ماهر، مستعد، متخصص و توانمند را همگام با فناوری روز دنیا جهت اشتغال به صنایع و صنوف معرفی می کنیم.

وی ادامه داد: یکی از سیستم های نوین آموزش مهارتی در دنیا به ویژه در کشور آلمان که به عنوان قطب صنعتی در کل دنیا مطرح است،  سیستم آموزش دوگانه است که این سیستم آموزشی تفاوتش با سیستم های عادی آموزش مهارتی این است که در آموزش فنی و حرفه ای استانداردها 30 درصد تئوری و 70 درصد عملی و هر دو در محیط کارگاهی انجام می پذیرد، این در حالی است که در سیستم آموزش دوگانه 30 درصد کل دوره آموزش در مجموعه کارگاهی و 70 درصد آن در محیط صنعت یا صنف (محیط کار واقعی) صورت می پذیرد و فردی که از این سیستم خارج می شود ، یک نیروی ماهر و متخصص است که تا حدزیادی اشتغال او تضمین خواهد شد.

رئیس مرکزآموزش فنی وحرفه ای شهرستان برخوار افزود: مربیان و مخاطبین جویای کار بایستی با فناوری روز دنیا پیش روند که این امر مستلزم تغییر نظام آموزشی است تا شکافت اصلی کشور ایران نسبت به سایر کشورها که همان فقر مهارتی و فقدان نیروی ماهر در صنعت است از بین برود.

علیرضا ملک پور بیان داشت: ما توانستیم با مطالعه ی دستورالعمل های موجود در کشور و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، ایده نظام دوآل آلمان را از طریق بخشنامه ها و اختیاراتی که داشتیم بومی سازی کنیم و مجدانه با رصد کامل و استفاده از نقطه نظرات مربیان، مهارت آموزان و کارشناسان حوزه آموزش در جهت بهبود نواقص گام های مؤثری برمی داریم.

وی گفت: تولید ما آموزش و تربیت نیروی متخصص و ماهر و معرفی فرد به صنعت است که با این هدف تولید رونق پیدا می کند.

رئیس مرکز  آموزش فنی و حرفه ای برخوار گفت: صنایع شدیدا" نیاز به  نیروی ماهر دارند ولی متأسفانه نیروی ماهر کمیاب بوده و افراد بیکار نیز ضعف مهارتی دارند که وظیفه مجموعه آموزش فنی و حرفه ای است که نیروی ماهر تحویل صنعت دهد تا مشکل اشتغال برطرف و تولیدات با کیفیت بهتری در اختیار مشتریان قرار گیرد.

علیرضا ملک پور اهداف این طرح را  تبادل دانش و تجربیات عملی و فنی بین مربیان (مدرسان محیط آموزش) و استاد کاران (مربیان تجربی محیط کار)،  حرکت در مسیر ارتقای هماهنگی و هم افزایی ظرفیت های آموزشی و محیط کار، افزایش اثربخشی آموزش های فنی و حرفه ای هدفمند و ارائه شده مبتنی بر فرصت های شغلی و درآمدی بازار کار، کاهش هزینه¬های تولید، خدمات و ریسک مخاطرات شغلی از طریق جذب و بکارگیری نیروهای مهارت آموخته، کمک به بنگاه های اقتصادی فعال به منظور تربیت، شناسایی و جذب نیروی کار ماهر مستعد و توانمند، آشنایی با محیط کسب وکار، کسب تجربه و ایجاد آمادگی شغلی در مهارت آموختگان، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در مهارت آموختگان برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه ای نیروی کار و جویای کار دانست.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه