English

عزت الله ضرغامی:

رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصت احیا و معرفی استان در عرصه بین‌المللی است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌های این استان در سطح بین‌المللی است.

رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصت احیا و معرفی استان در عرصه بین‌المللی است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، عزت الله ضرغامی ، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به اردبیل گفت: رویداد مهم اردبیل ۲۰۲۳ یعنی معرفی اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال میلادی ۲۰۲۳ در پیش است و برنامه‌های برگزاری این رویداد، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و اعتبار مناسبی برای آن اختصاص خواهیم داد.

وی افزود: استان اردبیل با وجود اینکه دارای مزیت‌های مختلفی در حوزه ماموریت وزارت میراث‌فرهنگی است، اما دچار عقب‌ماندگی تاریخی در حوزه سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌ها است.

به گفته وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به اردبیل، با بررسی‌های انجام شده درباره آخرین شرایط توسعه گردشگری استان، وظایفمان برای توسعه گردشگری اردبیل روشن‌تر شد.

ضرغامی بیان کرد: پتانسیل‌های اردبیل در حوزه گردشگری و میزان علاقه گردشگران برای حضور در این استان، مطالبه به حقی را برای مردم استان ایجاد کرده است تا با تقویت زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شرایط بهتری در استان ایجاد شود.

وی همچنین با اشاره به حمایت وزارت میراث‌فرهنگی از سرمایه‌گذارهای حوزه گردشگری در استان اردبیل، می گوید: با توجه به گزارش خوبی که در مورد راه‌های استان ارائه شد، به نظر می‌رسد شرایط گردشگری استان در حال بهبود است و مشکلاتی هم در حوزه پروازها وجود دارد که شخصا پیگیری خواهم کرد.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در این سفر از پایگاه ملی شهریئری مشگین شهر بازدید کرده و در مورد رفع دغدغه مردم در مورد جاده دسترسی این پایگاه، قول مساعد داد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان به لحاظ داشتن جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه