English

وزیر میراث فرهنگی خبر داد:

اختصاص اعتبار ویژه برای تکمیل طرح نیرورسانی به قلعه تاریخی بابک

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اختصاص اعتبار ویژه برای تکمیل طرح نیرورسانی به قلعه تاریخی بابک خبر داد.

اختصاص اعتبار ویژه برای تکمیل طرح نیرورسانی به قلعه تاریخی بابک

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عزت‌الله ضرغامی در بازدید از طرح نیرو رسانی به قلعه تاریخی کلیبر اظهار داشت: تکمیل این طرح  به ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در بازدید امروز ۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت تا مراحل لازم انجام پذیرد و سپس اعتبار باقی‌مانده نیز از طریق اعطای تسهیلات تامین شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه قره‌داغ و به خصوص شهرستان کلیبر از جمله مقاصد مهم گردشگری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود، تقویت زیرساخت‌های گردشگری آن ضروری است.

ضرغامی با اشاره به اینکه برای این طرح تاکنون ۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است گفت: تیرکوبی‌ها تا نزدیکی قلعه انجام شده است، اما با توجه به لزوم حفظ حریم قلعه تاریخی، باقی نیرو رسانی لازم است به صورت زمینی انجام شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: تقویت همه‌جانبه زیرساخت‌های گردشگری آذربایجان شرقی ضروری است، چرا که این استان محور اصلی و مهم برای توسعه و ایجاد پنجره جدید گردشگری کشور است، از این رو وزارت میراث‌فرهنگی تسهیلات لازم را برای تسهیل روند سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین سامان‌دهی و مرمت آثار تاریخی ارائه خواهد کرد.

قلعه بابک در ارتفاع ۲ هزار و ۳۰۰ متری شهرستان کلیبر در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده و از جاذبه‌های تاریخی آذربایجان شرقی برای گردشگران محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه