English

غلامحسین امیرخانی:

بشریت امروز به دنبال این است که شاگرد فرهنگ ایرانی شود

استاد خوشنویسی کشور گفت: بشریت امروز به دنبال این است که شاگرد فرهنگ ایرانی شود بنابراین سرمایه‌های ما بیشتر از فرهنگ جهانی است زیرا ایران همواره یکی از پنج کشور تمدن ساز بوده است

بشریت امروز به دنبال این است که شاگرد فرهنگ ایرانی شود

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، غلامحسین امیرخانی در حاشیه نمایشگاه آثار خوشنویسان برتر کشور در تالار مرکزی رشت اظهار کرد: گیلان سرزمینی است که باید برای آن حساب ویژه‌ای باز کنیم زیرا این خط در دوره‌های مختلف همواره پناهگاه مردمان بوده است.

نابغه خط نستعلیق و استاد خوشنویسی کشور ضمن تقدیر از مدیریت گالری حق دوست تصریح کرد: بشریت امروز به دنبال این است که شاگرد فرهنگ ایرانی شود بنابراین سرمایه‌های ما بیشتر از فرهنگ جهانی است زیرا ایران همواره یکی از پنج کشور تمدن ساز بوده است.

امیرخانی با بیان اینکه وی خود را شاگرد ادبیات و استادان ایران می‌داند اذعان کرد: در طول دوران در حوزه خوشنویسی استعدادهای بسیار زیادی در کشور ظهور پیدا کرده است و کلا مکتب فرهنگ و هنر ایران عظمت زیادی در خود داشته و دارد. 

وی اذعان کرد: آن چیزی که در دنیای امروز رسم است قهرمانان جهانی هر کشوری تبدیل به مفاخر و پرچمدار کشورشان می‌شوند اما در ایران باید این علمداری در حوزه فرهنگ و هنر جهانی توسط حوزه فرهنگ و هنر کهن کشور رقم بخورد.

استاد برتر خوشنویسی کشور اعتبار بخشی به نظام فرهنگ و هنر و تخصیص اعتبار به آن را خواستار شد و افزود: در حال حاضر از حیث تخصیص اعتبار و منابع ضعیف ترین وزارتخانه ما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است در حالیکه این نهاد، متولی انسان سازی و ایجاد بستر برای فرهیختگی جامعه است.

امیرخانی ابراز داشت: اندیشه مفاخری مانند مولانا، حافظ و سعدی در حال حاضر مشتاقان زیادی را در دنیای امروز دور هم گرد آورده است و اگر مسئولان فرهنگی و هنر ایران بسته‌ای از موسیقی، ادبیات و هنرهای ملی را در کنار هم قرار دهند بر شمار این مشتاقان افزوده می‌شود.

وی ضمن اشاره به هنر فرش ایرانی و از دست رفتن جایگاه ایران در تولید این صنعت کهن توسط دیگر کشورها اظهار داشت: هر چه قدر بیشتر بتوانیم این هنرها را حفظ و نشر دهیم به نفع منزلت فرهنگ و هنر ایران است.

نابغه خط نستعلیق و استاد خوشنویسی کشور با بیان اینکه ایران در فرهنگ و هنر ملل باید جایگاه اول را داشته باشد تصریح کرد: اینکه جایگاه فعلی ایران به هیچ عنوان مطلوب و شایسته نیست به این علت است که ما از ظرفیت‌های فرهنگی و هنر خود غافلیم و نسبت به آنها آشنایی نداریم.

امیرخانی تغییر رویکردها و رویه‌ها برای ارتقا جایگاه ایران در حوزه فرهنگ و هنر جهان را خواستار شد و ابراز داشت: باید زمینه به گونه‌ای فراهم شود تا ایران در مراسمات جهانی و بین‌المللی هنری به عنوان میهمان اصلی حضور داشته باشد.

وی هنر خوشنویسی را هنر مادر دانست و خاطرنشان کرد: از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، گالری حق دوست و مسئولان شهر رشت و همه هنرمندان و هنر دوستان گیلانی برای برگزاری این برنامه سپاسگزاری میکنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه