English

محدودیت دسترسی صد‌ها هزار معلول به وسایل توانبخشی بدلیل تحریم ها

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از محدودیت دسترسی صد‌ها هزار معلول به وسایل توانبخشی بدلیل تحریم ها خبر داد.

محدودیت دسترسی صد‌ها هزار معلول به وسایل توانبخشی بدلیل تحریم ها

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مسعود فیروزی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: تحریم‎ها دسترسی صد‌ها هزار فرد دارای معلولیت به وسایل کمک‌ توانبخشی را محدود و دشوار کرده است.

فیروزی در ادامه اضافه کرد: توانبخشی سابقه‌ای به طول تاریخ حیات بشری دارد و انسان‌ها از همان روزگاران اولیه‌ی پیدایش، با روش‌هایی که امروز ابتدایی به نظر می‌رسد به توانبخشی کم‌توانان می‌پرداخته‌اند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: امروز توانبخشی که در سده‌های میانه، سه ضلع خانواده، فرد توانخواه و تیم درمانگر داشت، به ضلع چهارم و جدیدی دست یافته که پیشرفت‌های باورنکردنی و سریع را رقم زده است.

وی همچنین افزود: فناوری‌های نوین، ابزار‌های الکترونیکی و علوم رباتیک به عنوان بازو‌های قدرتمند تیم درمان، رنج‌ها و آلام افراد دارای معلولیت را می‌کاهند و با کمک به توانبخشی و استقلال مددجو، خانواده‌ی وی را نیز از دشواری‌های مراقبت مداوم از این افراد می‌رهانند.

فیروزی با تشکر از دانشگاه فردوسی و شرکت دانش‌بنیان «پیام‌آوران هنر و فناوری شرق» که مبتکر این دستگاه بوده‌اند متذکر شد: مستندات این طرح ابتکاری را به سازمان بهزیستی ارسال می‌کنیم تا در صورت تصویب در مراجع تصمیم‌گیری سازمان، این دستگاه برای مراکز توانبخشی خریداری شود و به این ترتیب، به این حرکت‌های انسان‌دوستانه و مبتکرانه کمک شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ضمن اشاره به فعالیت‌ها و وظایف متعدد بهزیستی بیان کرد: دست همکاران خودم در اقصی نقاط استان را که با کمترین امکانات و در شرایط سخت و دشوار، برای رفع نیاز‌های مددجویان شبانه‌روزی تلاش می‌کنند را می‌بوسم.

فیروزی در خاتمه افزود: از همه‌ی کسانی که در سطح جامعه و در بین نخبگان، مسئولان اجرایی و تشکل‌های مردم‌نهاد در این مسیر حرکت می‌کنند نیز تشکر و سپاسگزاری دارم. برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که توان خرید برای معلولین فراهم باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه