English

ساماندهی ۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان در قم

مدیرکل بهزیستی قم از ساماندهی ۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خبر داد.

ساماندهی ۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی پهلوانی ستوده روز شنبه ابراز امیدواری کرد که روند خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش بهزیستی بیش از پیش تسهیل شود.

وی دربخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:‌ در سال ۱۴۰۰ برای یک هزار و ۲۰۰ تَن از مددجویان با استفاده از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ اشتغال ایجاد شد.

وی همچنین ادامه داد: اگرچه بهزیستی سطح خدمات خوبی را ایجاد می‌کند، اما این خدمات  وابسته به کمک‌های مردمی و دولت است، از این رو هر چه کمک‌ها بیشتر شود، ماندگاری بیشتری دارد.

پهلوانی با اشاره به جمع‌آوری سالانه ۲۵۰ میلیارد ریال کمک‌ مردمی توسط بهزیستی استان بیان داشت: با این کمک‌ها احداث مراکز مورد نیاز بهزیستی و همچنین احتیاج‌های مددجویان تامین می‌شود، ولی نیاز ما فراتر از این اعتبار است، به‌ویژه در موضوع آسیب اجتماعی نیازمند ورود نیکوکاران هستیم.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان چند طرح بزرگ را انجام دادیم گفت: طرح طبقه‌بندی موسسه‌های تحت نظارت سازمان یکی از این طرح‌ها بود.

این مسئول ادامه داد: بر اساس این طرح، تمام موسسه‌ها بازبینی و رتبه‌بندی شدند، که نتایج آن را نیز در آینده اعلام خواهیم کرد، هدف ما ارتقای این مراکز است.

وی افزود: از موسسه‌های خیریه‌ای امتیاز خیلی عالی گرفتند، قدردانی کردیم، به موسسه‌هایی که نمره ضعیفی داشتند، تذکر دادیم و از موسسه‌های غیرفعال نیز خواستیم به سمت انحلال و یا باز فعال شدن بروند.

مدیرکل بهزیستی قم گفت: قصد داریم، این طرح را همه ساله اجرا کنیم، و به‌تدریج پس از جا افتادن این طرح و ارتقای موسسه‌های خیریه تحت نظارت، طبقه‌بندی علنی در اختیار مردم باشد و حتی ملاک واگذاری موسسه‌ها نیز همین طرح طبقه‌بندی خواهد بود که بتوانند خدمات را ارتقا دهند.

پهلوانی همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص چگونگی فعالیت موسسه‌های خیریه‌ در محله محروم اسماعیل آباد تاکید کرد: هیچ موسسه‌ای از بهزیستی در اسماعیل‌آباد فعال نیست، تعداد جامعه هدف بهزیستی در این محله، به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

محله اسماعیل‌آباد از حدود دهه ۷۰ تشکیل شده و پس از سال ۱۳۸۶ با الصاق منطقه جمکران به شهر قم، جزو محدوده این شهر شده و در حال حاضر این محله در محدوده شهر قم و کنار ریل راه‌آهن قرار دارد.

وی با ذکر این نکته که ۸۰ موسسه خیریه تحت نظارت بهزیستی استان وجود دارد گفت: تکریم افراد خط قرمز این اداره‌کل است، از این رو تمام کمک‌ها با حفظ کرامت صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: در میان کودکان کار و خیابانی که از کمک‌های بهزیستی استفاده کردند، کودکانی را داریم که در سطوح بالا و تیزهوشان تحصیل می‌کنند، و هیچ‌کس هم نمی‌داند که زمانی کودک کار بوده‌اند.

پهلوانی افرود: علت اینکه آنان توانسته تحصیلات را انجام دهند، به خاطر این بوده که کرامتشان  حفظ شده، به همین علت کمک‌هایی که به صورت گزینشی و با انتخاب از آلبوم عکس به کودکان کار انجام می‌شود را ضد کمک می‌دانیم.

وی با تاکید بر اینکه همه موسسه‌های خیریه‌ای که در استان فعالیت می‌کنند لزوما مجوز خود را از بهزیستی نگرفتند گفت: دستگاه‌های مختلف به این موسسه‌ها مجوز می‌دهند که باید سامان‌دهی اساسی شود.

 به‌ گزارش ایرنا، ۲۵ لغایت ۳۱ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی در تقوم ملی نامگذاری شده است. شعار «شروعی دوباره برای بهتر زیستن» شعار امسال هفته بهزیستی نامگذاری شده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه