English

آیت الله سید احمد علم الهدی:

دکترین سیاسی در افکار و اندیشه بشریت باید در اختیار رهبری باشد

امام جمعه مشهد بیان کرد: امروزه مهم ترین موضوعاتی که در جریان جوان داری مورد توجه والدین و مسئولان قرار دارد حلّ مشکلات اخلاقی، رفع دغدغه های معیشتی و ساماندهی زندگی زناشویی ایشان است.

دکترین سیاسی در افکار و اندیشه بشریت باید در اختیار رهبری باشد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد عنو.ان کرد: در پی ریزی نظام رفتاری و سبک زندگی خانوادگی بر اساس تعالیم دینی، توجّه والدین به جوانان، به اندازه توجّه ایشان به کودکان و نوجوانان و بلکه بیشتر از آن اهمیت دارد.

آیت الله علم الهدی در ادامه این سخنان اضافه کرد: همان گونه که توجّه به فرزند در سنین کودکی و نوجوانی موجب بروز جایگاه آرامشگاهی خانواده می شود، توجّه به جوان و جوان داری نیز در آرامش بخشی به جریان حیات خانوادگی نقشی به سزا دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: البته باید دانست که در موضوع جوان داری، افزون بر والدین، مسئولان و مدیران جامعه نیز وظیفه دارند؛ هر چند مسئولیت پدر و مادر بیشتر و سنگین تر است.

وی همچنین متذکر شد: امروزه مهم ترین موضوعاتی که در جریان جوان داری مورد توجه والدین و مسئولان قرار دارد حلّ مشکلات اخلاقی، رفع دغدغه های معیشتی و ساماندهی زندگی زناشویی ایشان است.

آیت الله علم الهدی در ادامه اظهار کرد: ابراز علاقه به حضرت علی(ع) و جشن گرفتن به واسطه واقعه تاریخی غدیر خم بدون شناخت دکترین سیاسی ایشان و ارائه تعریفی سکولار از این واقعه قابل قبول نیست.

وی به ولادت حضرت امام هادی (ع) که در کودکی به مقام امامت رسیدند اشاره کرد: سه نفر از امامان ما در کودکی به مقام امامت رسیدند و این نشان دهنده این است که امامت، انتخابی و انتصابی نیست بلکه این مقام، ساختاری است.

امام جمعه مشهد یادآور شد: بر همین اساس، واقعه غدیر نیز نشان دهنده جریان امروز ماست زیرا ثابت می‌کند دکترین سیاسی در افکار و اندیشه بشریت باید در اختیار رهبری باشد که به دور از خطا و اشتباه برای مدیریت جامعه است.

آیت الله علم الهدی در خاتمه خاطرنشان کرد: بر اساس فطرت بشریت نمی‌توان از رهبری خطاکار تبعیت کرد و امروز جامعه از مدرنیته و پسامدرنیسم که نتیجه ای جز خیانت و چپاول نداشته خسته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه