English

نادر فلاحی:

عشایر شاهسون اردبیل صاحب موزه می شوند

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی استان اردبیل گفت: در راستای معرفی فرهنگ عشایر شاهسون استان، موزه و نمایشگاه دائمی عشایری در گرمی به بهره ‌برداری می ‌رسد.

عشایر شاهسون اردبیل صاحب موزه می شوند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی ، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در جلسه هماهنگی افتتاح موزه عشایر اردبیل گفت: برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده موزه عشایر استان اردبیل فردا در شهرستان گرمی به بهره‌برداری رسیده و برای بازدید عموم مهیا می‌شود.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی موزه عشایر استان گفت: این موزه و نمایشگاه دائمی با هدف ایجاد فضایی برای معرفی جاذبه‌ها، سبک زندگی، آیین‌ها و فرهنگ زندگی جامعه عشایر شاهسون راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل معرفی شهدای عشایر، آیین‌ها و رسومی همچون عروسی و عزاداری و طایفه‌ها و تیره‌های عشایر را از جمله بخش‌های این موزه برشمرد و گفت: مطالعات در این زمینه انجام و با جمع‌آوری مستندات لازم تلاش شده تا ظرفیت‌ها و آیین‌های عشایر در این موزه به نحوی شایسته به نمایش در بیاید

فلاحی گفت: تمامی مولفه‌های مربوط به آداب، آیین، رسوم، سبک زندگی و نقش جامعه عشایری در فرهنگ و اقتصاد منطقه و نیز معرفی نقش آنها در مرزبانی و حراست از کشور در این موزه ارائه می‌شود تا علاقمندان و بازدیدکنندگان در این زمینه آگاهی لازم را کسب کنند.

وی می گوید: این موزه نقش اساسی در معرفی جامعه عشایر استان به ویژه برای گردشگران به منطقه خواهد داشت  می‌تواند زمینه‌ساز احیای آداب و رسوم و نیز رونق تولیدات عشایر شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه