English

سید صلاح قریشی:

بیش از ۲۱۵ هزار کردستانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان گفت: در حال 215 هزار و 630 بیمه شده اصلی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سید صلاح قریشی پیش از ظهر امروز دوشنبه در جمع رسانه های استان کردستان در سنندج اظهار داشت: در حال 215 هزار و 630 بیمه شده اصلی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان هستند که از این تعداد 47 هزار و 339 نفر مستمری‌بگیر هستند.

وی تعداد مستمری‌ بگیران بیمه بیکاری در استان را سه هزار و 111 نفر ذکر کرد و افزود: در مجموع 650 هزار و 450 نفر از جمعیت کردستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که بیش از 38 درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود.

قریشی ادامه داد: همچنین در سه ماهه نخست سال ‌جاری 770 میلیارد تومان تعهدات بیمه‌ای در استان کردستان پرداخت شده که 750 میلیارد تومان آن مربوط به تعهدات بلندمدت و مابقی تعهدات کوتاه مدت و بیمه بیکاری بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح بیمه فراگیر خانوادگی اضافه کرد: در طرح بیمه فراگیر تامین اجتماعی خانواده‌ها، زنان، دختران و پسران بین 18 تا 80 سال بیکار با پرداخت حق بیمه از مزایای بیمه مشاغل بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با بیان اینکه قصد داریم با این طرح تعداد بیمه‌شدگان را در استان افزایش دهیم، افزود: پرداخت حق بیمه این طرح 12 درصد، 14 درصد و 18 درصد است و فردی که خود را بیمه می‌کنند بر اساس انتخاب خود ماهانه بین 318 تا 478 هزار تومان حق بیمه پرداخت خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه