English

قریشی اعلام کرد:

بیش از ۵۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در کردستان

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر 559 هزار و 533 نفر بیمه شده اصلی و تبعی در استان زیرپوشش تامین اجتماعی هستند و 10 واحد و 4 شعبه اقماری به این افراد خدمات‌رسانی می‌کنند.

بیش از 550 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سید صلاح قریشی شامگاه امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی و در راستای پیشگیری از این بیماری سعی شده خدمات به سمت غیرحضوری برود و در همین راستا 30 نوع خدمات به صورت الکترونیکی به مردم ارائه شد و بیش از 70 میلیون بار مراجعات به شعبات این سازمان را کاهش داد.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان اضافه کرد: در حال حاضر در استان کردستان 650 هزارنفر زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند.

وی با بیان اینکه 210 هزار بیمه شده در استان کردستان داریم، گفت: مبلغ 11 هزار میلیارد و 216 میلیون ریال بابت خدمات کوتاه‌مدت و بلندمدت و بیمه بیکاری از اول امسال به جامعه هدف ارائه شده است.

وی افزود: در حال حاضر 559 هزار و 533 نفر بیمه شده اصلی و تبعی در استان زیرپوشش تامین اجتماعی هستند و 10 واحد و 4 شعبه اقماری به این افراد خدمات‌رسانی می‌کنند. 

به گفته قریشی، 17 هزار و 829 کارگاه فعال در استان وجود دارد و ضریب نفوذ بیمه‌ای استان 4.5 درصد است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما ارائه خدمات به صورت غیرحضوری به جامعه هدف است، اذعان کرد: تاکید مدیریت سازمان بر ارائه خدمات به صورت غیرحضوری است و به همین منظور سامانه‌های مختلفی راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه به اقدامات حوزه ستادی اداره کل تامین اجتماعی در استان گریزی زد و گفت: تعیین راهنمایان طرح 3070 در سطح شعب استان، آموزش و راهنمایان و مسئولان واحدهای اجرایی طرح 3070 در سطح شعب استان توسط رابط آموزش، تهیه تراکت‌های تبلیغتی حاوی فرایند نحوه بهره‌برداری از خدمات غیر حضوری 3070، رصد و پایش و اخذ مسائل و مشکلات و...از اقدامات انجام گرفته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان اضافه کرد: 24 خدمت تاکنون در بستر فضای مجازی رونمایی شده و 3 خدمت نیز تا پایان سال رونمایی خواهد شد و بیمه‌شدگان می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه از اول اسفندماه دفترچه درمانی برای هیچ بیمه شده‌ای صادر نخواهد شد، گفت: بیمه شده ما در مراجعه به مراکز درمانی از طریق کد ملی خدمات انجام می‌شود.

قریشی اضافه کرد: همزمان با اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی و توسعه خدمات غیرحضوری، سازمان تامین اجتماعی استان همزمان با سراسر کشور از ابتدای اسفندماه جاری دفترچه بیمه درمان کاغذی برای هیچ بیمه شده‌ای صادر نمی‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: مراجعه به پزشک و مراکز درمانی و احراز هویت بیمه‌شدگان از طریق ارائه کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه بیمه امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: هر پزشک که نسخه الکترونیکی را صادر می‌کند برخط هزینه بیمه شده به حسابش واریز خواهد شد.

قریشی افزود: این راهکارها در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به جامعه بیمه شده و فعالین در حوزه درمان است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور استفاده از این امکان لازم است بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایانی که تاکنون در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی ثبت نام نکرده‌اند، از طریق نشانی eservices.tamin.ir و یا لینک مستقیم از سایت رسمی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی tamin.ir نسبت به ثبت نام و ثبت شماره حساب بانکی اقدام کنند.

قریشی به اثرات ایجاد چنین بستری در سازمان تامین اجتماعی گریزی زد و گفت: دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی، حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیران با ثبت هوشمند خاتمه کفالت، ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی تامین اجتماعی، الکترونیکی شدن ابلاغ مفاصاحساب واگذارنده و پیمانکار، استعلام وضعیت دریافت مستمری و ارتباط بیمه‌ای بیمه شدگان، ثبت نام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی، انعقاد قرارداد ادامه بیمه به طور اختیاری و ...از خروجی‌های ارائه این خدمات است.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی کردستان، در طرح 3070 دو خدمت پرداخت کمک هزینه ازدواج و استعلام تحت تکفل بودن یا نبودن فرزندان اناث بیمه‌شدگان غیرحضوری شده است.

وی افزود: بر این اساس از این پس بیمه شدگانی که ازدواج می‌کنند برای اخذ کمک هزینه ازدواج نیاز به مراجعه و حتی نیاز به درخواست ندارند و ازدواج‌های ثبت شده و احراز شرایط به صورت سیستمی از طریق تعامل با سامانه‌های ثبت احوال، انجام و همان روز پرداخت صورت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی