English

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان خبر داد:

۲۷۱ کارگاه در کردستان مشمول قانون بخشودگی جرائم بیمه ای شدند

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با بیان شرایط بخشودگی جرائم بیمه ای اظهار داشت: در استان کردستان 271کارگاه مشمول این قانون شده اند.

271 کارگاه در کردستان مشمول قانون بخشودگی جرائم بیمه ای شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سید صلاح قریشی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان اظهار داشت:  در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور مساعدت با کارفرمایان خوش‌‌حساب با توجه به نام‌گذاری امسال به عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری و هیأت وزیران در اجرای ماده (13) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در  امر صادرات، موضوع بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان را مصوب کرده است.

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان اذعان داشت: بلافاصله بعد از اعلام به سازمان تامین اجتماعی، بخشنامه آن تهیه و به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شده بر اساس این مصوبه، کارفرمایان کارگاه‌های مشمول با تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن، در صورتی که  جرایم  آنها مربوط به قبل از تاریخ 29‌ اسفند 96 باشد چنانچه حداکثر تا سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصویب‌نامه در مورد پرداخت و یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده براساس مدارک و مستندات ابرازی، با سازمان تأمین اجتماعی توافق کنند از بخشودگی جرایم متعلقه موضوع این آئین نامه برخوردار می‌شوند.

قریشی افزود: قانون بخشودگی جرائم در ارتباط با کارفرمایانی که حق بیمه کارگران زیرپوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کردند است، اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازمانده‌اند.

وی با بیان اینکه کارفرمایان کارگاه‌های مشمول با اخذ تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها در صورتی که جرایم متعلقه آنها مربوط به قبل از تاریخ یاد شده باشد، از بخشودگی جرایم بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با بیان این که تمام جرائم تا تاریخ یاد شده مشمول این بخشودگی است، عنوان کرد: کارفرمایان بدهکار که در دوره‌های قبل با وجود ارائه درخواست از پرداخت تمام یا بخشی از بدهی خودداری کرده‌اند در صورت ارائه درخواست مجدد و با اخذ تائید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها با رعایت ضوابط و اخذ ضمانت‌نامه بانکی و یا سند ملکی معتبر، مشمول استفاده از تسهیلات این بخشودگی خواهند بود.

قریشی افزود: درخواستی که کارفرما به ما بدهد و کارگروه تائید کند اجرا خواهد شد اما این انتظار را داریم به نحوی عمل شود که رویه انجام کار به گونه‌ای نباشد که با ساز و کارهای کشور مغایرت داشته باشد.

وی با بیان اینکه در جلسه گذشته کارگروه 271 کارگاه با  تائید دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشمول قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان قرار گرفت، عنوان کرد:  259 کارفرما نیز از جلسه قبل این کارگروه تا کنون دوباره برای مشمول شدن این قانون اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان گفت: 709 واحد تولیدی کردستان مشمول قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای شدند.

قریشی گفت: براساس بخشنامه بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب که از سوی سازمان به استان ارسال شده مهلت استفاده از این فرصت برای کارفرمایان تمام شده و هیچ کارفرمایی دیگر نمی تواند نسبت به ثبت درخواست خود در این حوزه ورود پیدا کنند.

وی اضافه کرد: به درخواست‌هایی که تا تاریخ ذکر شده از سوی کارفرمایان ثبت شده رسیدگی خواهد شد. 

وی اضافه کرد: این تعداد در صورت تائید دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشمول قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان قرار خواهد می‌گیرند.

وی اذعان داشت: کارگروه رفع موانع تولید بستری برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی است ما در سازمان تامین اجتماعی باید یک مرجع داشته باشیم که براساس مصوب آن در این زمینه اقدام کنیم.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با بیان اینکه خیلی از کارگاه‌ها و کارفرمایان در سطح استان به لحاظ بیمه‌ای به تامین اجتماعی بدهکار هستند و به نوعی می‌خواهند از این فرصت استفاده کنند، گفت: هدف ما اتخاذ ساز و کاری برای بهرمندی تمام کارفرمایان خوش حساب از مزایای این فرصت ایجاد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه