English

محمد ثابتی‌مقدم:

انسداد ۶۴ حلقه چاه غیرمجاز در منطقه سبزوار

مدیر امور آب ناحیه سبزوار بیان کرد: برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه آبهای زیرزمینی همه چاههای دارای پروانه کشاورزی در این منطقه به شمارشگر هوشمند مجهز شده‌اند.

انسداد ۶۴ حلقه چاه غیرمجاز در منطقه سبزوار

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد ثابتی‌مقدم مدیر امور آب ناحیه سبزوار در خبری اعلام کرد: ۶۴ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان‌های غربی خراسان رضوی شامل سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد از ابتدای امسال تاکنون مسدود شده است.

ثابتی‌مقدم در ادامه این خبر اضافه کرد: عملیات انسداد این چاه‌های غیرمجاز آب با تلاش کارشناسان حقوقی و دریافت دستور مقام قضایی انجام شده است.

مدیر امور آب ناحیه سبزوار همچنین تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۰ حلقه‌چاه غیر مجاز در امور آب ناحیه سبزوار شناسایی شده است که اقدامات قانونی برای انسداد آنها طی سال جاری در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: طی یک سال گذشته با تلاش کارشناسان حقوقی امور آب ناحیه سبزوار، ۲۷۰ حلقه چاه آب غیر مجاز در شهرستان‌های سبزوار، داورزن، جوین، جغتای، خوشاب و ششتمد واقع در غرب خراسان رضوی مسدود شده است.

مدیر امور آب ناحیه سبزوار یادآور شد: برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه آبهای زیرزمینی همه چاههای دارای پروانه کشاورزی در این منطقه به شمارشگر هوشمند مجهز شده‌اند که این موضوع بیش از ۲۰ درصد حجم برداشت آبهای زیرزمینی را کاهش داده است.

ثابتی مقدم در خاتمه خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته برداشت بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است که بستن چاه‌های غیرمجاز نقش موثری در جلوگیری از این موضوع دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه