English

بندر خرمشهر آماده گسترش روابط تجاری با کشور کویت است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:بندر خرمشهر با توسعه زیرساخت های بندری برای گسترش روابط تجاری همچنین افزایش تردد مسافر بین ۲ کشور ایران و کویت آمادگی دارد.

بندر خرمشهر آماده گسترش روابط تجاری با کشور کویت است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، علی اکبر صفایی چهارشنبه در جریان بازدید از تاسیسات بندر و دریانوردی خرمشهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای توسعه ارتباط تجاری و مسافری با کشور کویت موضوع تسریع در صدور روادید برای تجار و مسافران پیگیری در حال پیگیری است از وزارت امور خارجه خواست در راستای گسترش روابط اقتصادی با کشور کویت موضوع تسهیل در صدور روادید برای تجار و هموطنان را شتاب بخشد.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی زیربناها را برای گسترش روابط تجاری با کشور کویت آماده کرده است گفت: در حال حاضر شناور حمل مسافر هفته ای سه بار بین کشور کویت و بندر خرمشهر تردد دارد و این فرصت برای تجار ایرانی فراهم شده تا به راحتی و با سه ساعت دریانوردی با تجار کویت ارتباط برقرار کنند.

صفایی خواستار تسهیل و افزایش در صدور روادید برای سفر به کشور کویت به منظور تبادل اقتصادی بیشتر بین ۲ کشور شد و افزود: از سالهای قبل وزارت خارجه تلاش می‌کند مشکلات موجود در رابطه با صدور روادید به کشور کویت را برطرف کند تا مردم خرمشهر، آبادان و استان خوزستان به راحتی به این کشور سفر کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد بندر خرمشهر اشاره کرد و با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون روند ورود کانتیر به بندر خرمشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل قبولی داشته است تصریح کرد: تلاش داریم که این بندر با همکاری سایر وزارتخانه های مرتبط با حوزه تجارت و امور اقتصادی از رونق بیشتری برخوردار گردد.

مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی کشور همچنین با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۴۰ فروند کشتی به بندر خرمشهر تردد داشته اند افزود: این میزان تردد از تخلیه و بارگیری کالاهای وارداتی به کشور به میزان قابل توجهی حکایت دارد که بخشی از این کالاها در قالب مواد اولیه واحدهای تولیدی محسوب می شوند.

صفایی افزود: با بکارگیری ظرفیت های بندر خرمشهر و همچنین توسعه آنها، ورود و خروج کالا از این بندر با رشد بیشتری همراه خواهد بود.

وی با اشاره به بازدید میدانی وزیر امور اقتصاد و دارایی در سال گذشته از فعالیت بندر خرمشهر بیان داشت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته با اختصاص تسهیلاتی از حوزه سود بازرگانی به این بندر بخش مهمی از زیرساخت های بندر خرمشهر تامین و توسعه می یابد.

 بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه